האם אנטיביוטיקה באמת יעילה לחיידק בקיבה?


שאלה: [מתוך פורום התמיכה של אתר טבע הריפוי]

תקופה ארוכה סבלתי מתחושה של משהו תקוע בגרון, כאבים בקיבה במקומות שונים, בחילות, תחושת שובע ומלאות, ותחושה לא נעימה באזור הגרון והוושט. לאחר התייעצות עם הרופא הוא הפנה אותי לתבחין נשיפה לאבחון חיידק בקיבה.

תוצאות הבדיקה הראו שיש אצלי חיידק הליקובקטר ברמה 30. הרופא המליץ לי על טיפול משולש של אנטיביוטיקה. אחרי כשבועיים התחלתי להרגיש ירידה בסימפטומים והרגשה הרבה יותר טובה.

לצערי אחרי כחודשיים בערך אני שוב מתחילה להרגיש את התסמינים שהיו קודם - נפיחות בבטן עם כאבים ותחושה של גוש בגרון, בחילות, כבדות ומלאות -  אמנם לא באותה תדירות וחומרה אבל יש לי הרגשה חזקה שהבעיה של החיידק חזרה.

הייתי אצל הרופא והוא המליץ לחכות עוד קצת ואם לא יהיה שיפור במצב נשקול שוב טיפול אנטיביוטי. הוא אמר שיתכן ויש לי גם דלקת בקיבה. בינתיים הוא רשם לי נקסיום אבל הייתי רוצה לנסות משהו אחר לאור הפרסומים האחרונים.


ניווט מהיר:
אנטיביוטיקה להליקובקטר
החיידק כתסמין
למה הליקובקטר חוזר?
טיפול טבעי להליקובקטר
תפקיד צמחי מרפא


אנטיביוטיקה לטיפול בחיידק בקיבה


אנטיביוטיקה היא דרך הטיפול הנפוצה לחיידק הליקובקטר. במקרים רבים מצליח הטיפול האנטיביוטי לחסל את החיידק וזו פעולה חשובה שאסור לזלזל בה.

הבעיה צצה כשהחיידק חוזר, לפעמים גם אחרי שלושה וארבעה טיפולי אנטיביוטיקה - ואיתו חוזרת הדלקת והסימפטומים הנלווים כגון תחושת גוש או משהו תקוע בגרון, כבדות, כאבים ועוד - מהם את סובלת.

מה שאומר שמשהו מאפשר לחיידק לשגשג שוב ושוב ברירית הקיבה. במקרים כאלו יש צורך להבין מדוע החיידק מצליח לשגשג מלכתחילה, מה משפיע על חוסר איזון מערכת העיכול - ובכך למנוע מראש אפשרות לצמיחה מחודשת שלו בקיבה.


טיפול טבעי להליקובקטרטיפול נטורופתי להליקובקטר


החיידק הוא לא הבעיה אלא התסמין


בגילאים מסוימים [מעל גיל 40 בערך] חי חיידק ההליקובקטר בקיבה אצל אחוז גבוה מאוד מהאוכלוסייה. אבל רק בקרב מעטים מהם הוא מצליח לשגשג ולגרום לבעיות.

למה אצל חלק כן וחלק לא? בדומה לסיבות אחרות גם כאן התשובה היא בעיקר רמת האיזון של מערכת החיסון ומערכת העיכול.

מערכת החיסון שלנו יודעת במרבית המקרים להגן עלינו מפני מזהמים שונים. אנחנו חשופים מידי יום לכמות גבוהה של חיידקים, וירוסים, טפילים ומזהמים שונים אחרים.

כל עוד מערכות הגוף השונות ובמיוחד מערכת החיסון מאוזנות - לא ישפיע עלינו המזהם בצורה מורגשת.



למה הליקובקטר חוזר?


במידה והסיבות אשר אפשרו לחיידק לשגשג לא משתנות - ישנו סיכוי שהחיידק יחזור לגרום לנו צרות. שימוש באנטיביוטיקה אכן מסייע בחיסול מסיבי של המזהם אבל לא ממש משנה את שורש הבעיה בקיבה.

עודף חומציות, גירוי גבוה של רירית הקיבה, על רקע תזונה לקויה או כל גורם אחר באורח החיים - מעודד תפקוד לקוי של מערכת העיכול ובכך הפחתת יכולת העמידות אל מול מזהמים כמו הליקובקטר.

במקרים רבים חשוב להתייחס במקביל לחיסול החיידק גם לאיזון תפקוד הקיבה ומערכת החיסון על מנת לחזק את מערכות ההגנה הטבעיות של הגוף.


טיפול טבעי משולב להליקובקטר


המטרה העיקרית בטיפול הנטורופתי היא לתת מענה לשורש הבעיה [במקביל לפעילות אנטי-חיידקית] ובכך לגרום למצב בו החיידק לא מסוגל לשגשג ולגדול על דופן הקיבה.

הדרך לעשות זאת היא על ידי חיזוק מערכת החיסון ואיזון מערכת העיכול וחומציות הקיבה. כאשר מערכת החיסון ומערכת העיכול יהיו חזקות ומאוזנות הדלקת תעלם והחיידק יפסיק להוות בעיה.


תזונה, צמחי מרפא והפחתת סטרס


שילוב של תזונה נכונה, צמחי מרפא והפחתת סטרס מספק מענה מקיף ויסודי לדלקת בקיבה ולבעיית החיידק. אלו הגורמים העיקריים האחראיים על תקינות מערכת העיכול והחיסון.

תזונה נכונה היא הבסיס המרכזי לבריאות שלנו. אין דרך להתחמק מהעובדה שהאוכל אותו אנו מכניסים לגוף הוא החומר ממנו אנו מתקיימים - לטוב ולרע.


כל אחד יודע שתפוח בריא וסופגנייה פחות - האם זה באמת נכון עבור כל אחד?


לא ממש - תזונה נכונה היא איזון אישי. למעשה אנו יכולים לאכול הרבה מאוד מזונות הנחשבים לבעייתיים במידה ואורח החיים שלנו מאוזן.

לא חייבים להיות נוקשים סביב התזונה - מומלץ להיות חכמים - זה אומר למצוא את שיווי המשקל האישי שיספק לנו בריאות מצד אחד והנאה מהאוכל מצד שני.

מעבר לאיזון התזונתי חשוב להבין כיצד משפיע כל סוג מזון על רירית הקיבה. הרבה מזונות בריאים לכשעצמם מהווים בעיה כאשר ישנה רגישות גבוהה של רירית הקיבה.

גם צורת הכנת האוכל חשובה - אפייה בתנור לא דומה לטיגון או צלייה על האש עם פחמים. כאשר אנו מבצעים פעולה כלשהיא אשר משנה את הרכב המזון - השינוי הזה ישפיע על הקיבה.

טיגון לדוגמא גורם לשומן הנמצא במזון ובשמן עצמו להתחמצן - שומן מחומצן מוכר בקשר שלו להרבה מאוד מחלות עיכול שונות. כנ"ל אם עושים על האש עם פחמים - העשן נספג למזון ונכנס לגוף - זה דומה לעישון..


טיפול טבעי להליקובקטרטיפול נטורופתי להליקובקטר


חשוב לזכור: כל פעולת בישול, עיבוד או שימור המשנה את הרכבו הכימי של המזון  - תשפיע גם על הקיבה ועל מערכת הגוף האחרות.


צמחי מרפא ותרומתם לטיפול בחיידק


לצמחי מרפא יכולת אנטי חיידקית ישירה וחזקה ובמקביל יכולת אנטי דלקתית. צמחי מרפא שונים מוכרים ביכולתם לסייע בפעילות אנטי זיהומית ומצד שני סיוע באיחוי וריפוי ריריות הקיבה.

צמחי המרפא מסייעים גם באיזון מערכת החיסון ואיזון מחודש של מערכת העיכול, הפחתת תסמינים שונים, תמיכה בהפחתת סטרס ועוד.


צמחי מרפא לטיפול טבעי בחיידק הליקובקטר


לסיכום:


הטיפול הטבעי בחיידק הליקובקטר כולל התייחסות לחיסול החיידק ובמקביל למניעת חזרתו על ידי:

• ריפוי ריריות הקיבה ואיזון חומציות
• חיזוק מערכת העיכול ומערכת החיסון
• הפחתת סטרס ותמיכה במע' העצבים
• שילוב מותאם אישי של תזונה נכונה, צמחי מרפא ואורח חיים


אודות לילך נהרי ND | נטורופתית מוסמכת

מטפלת בקליניקה פרטית מזה כ-20 שנים. מתמחה בטיפול בדרכי עיכול עליונות, תסמונת מטבולית, הורמונלי ועוד. בוגרת בית הספר לרפואה משלימה קמפוס תל אביב בנטורופתיה. הרבליסטית מוסמכת [טיפול בצמחי מרפא] וכן מוסמכת בביופידבק שלב ב' [ניהול והפחתת סטרס]. משך כ-10 שנים מרצה בכירה במכללת רידמן לרפואה משלימה וכן במגמת נטורופתיה בבית הספר לרפואה משלימה במכון וינגייט


לילך נהרי - נטורופתית מוסמכתלילך נהרי נטורופתית מומחית


אולי יעניין אותך גם..