האם חיידק הליקובקטר פילורי מדבק?


שאלה: [מתוך פורום התמיכה של אתר טבע הריפוי]

בעקבות בעיות חוזרות ונשנות בקיבה אשר כללו צרבת, נפיחות וגזים, תחושה של מלאות וגוש תקוע בגרון - עשיתי בדיקת נשיפה לאיתור חיידק הליקובקטר ויצא שיש לי רמה גבוהה של החיידק בקיבה.

קיבלתי טיפול משולש של אנטיביוטיקה והייתה הקלה למשך כחודשיים. בימים האחרונים אני שוב מרגיש אותם תסמינים. האם חיידק הליקובקטר מדבק?

אם כן כיצד אפשר להימנע ולשמור כדי שלא יעבור לבת זוגתי? האם ניתן לעשות משהו למניעת ההדבקות מבחינתה? מה ההמלצה לטיפול.


ניווט מהיר:
איך נדבקים בהליקבוקטר?
האם יש דרך למנוע הדבקה חוזרת?
חשיבות תזונה במניעה
צמחי מרפא לשיקום הקיבה


איך נדבקים בחיידק הליקובקטר?


סוגיית ההדבקות בחיידק הליקובקטר פילורי לא ברורה עד הסוף. זהו לא חיידק מדבק בדומה לחיידקים הגורמים לדלקות גרון לדוגמא או למחלות זיהומיות אחרות.

יש קשר בין הופעת החיידק אצל בני משפחה קרובים ומשערים כי יתכן ותנאי היגיינה לקויים עשויים להוביל להדבקה בין בני משפחה.

חיידק הליקובקטר מדבק באמצעות רוק, נשיקה או הפרשות גוף אחרות אבל בסבירות נמוכה. חיידק הליקובקטר פילורי נמצא אצל רבים מאיתנו בקיבה מבלי שאנחנו יודעים על כך.


טיפול טבעי להליקובקטרטיפול נטורופתי להליקובקטר


האם יש דרך למנוע הדבקה חוזרת?


מדוע אתה סובל ממנו ואחרים שיש להם גם את החיידק לא? התשובה לכך היא מערכת חיסון חזקה ומערכת עיכול מאוזנת.

כאשר מערכת העיכול יוצאת מאיזון ונחלשת לצד חולשה חיסונית, חיידק ההליקובקטר יכול לשגשג ולצמוח בקיבה להיקפים אשר גוררים אחריהם תופעות בריאותיות כגון אולקוס או דלקות בקיבה - גסטריטיס.


הדרך היעילה למנוע הדבקות חוזרת בחיידק היא לשמור על תפקוד תקין של הקיבה וזה בעיקר קורה באמצעות תזונה נכונה ומאוזנת ואורח חיים בריא.



חשיבותה של תזונה נכונה במניעת הדבקות


תזונה לקויה היא אחד הגורמים המרכזיים לחולשה של מערכת העיכול והחיסון ומכאן להגברת האפשרות של הדבקות בחיידק הליקובקטר. מצד שני תזונה נכונה משמעותית בטיפול ובמניעה של הדבקות חוזרת.

במסגרת הטיפול נבנית תכנית תזונתית גמישה עם התייחסות לצרכים האישיים שלך כדי להבטיח שהיא תהיה גם יעילה מבחינה רפואית וגם קלה לביצוע.

לצד תכנית התזונה אנו משלבים בטיפול צמחי מרפא בהתאמה אישית והפחתת סטרס, אם יש צורך. ידוע כי מתח גבוה או מתמשך גורם לשיבוש תפקוד הקיבה ולכן חשוב להפחית את רמות המתח ככל האפשר.

שילוב של 3 התחומים האלו מבטיח סיכויי הצלחה גבוהים יותר במיגור החיידק, מניעה עתידית והחלמה מהדלקת בקיבה.


צמחי מרפא לשיקום וחיזוק מערכת העיכול


צמחי מרפא תקניים בעלי יכולת אנטי חיידקית ישירה מסייעים לקטילה ממוקדת של החיידק וצמצום גדילתו בקיבה. יתרונם של צמחי המרפא הוא גם בתרומה שלהם לריפוי הריריות המודלקות.

צמחי המרפא מסייעים לשיקום מערכת העיכול על ידי איזון הפרשות ואיזון החומציות בקיבה. פורמולות הצמחים מסייעות לתמיכה במערכת החיסון ומקטינים את התגובה הדלקתית.


מדוע יש אנשים שנדבקים בחיידק וחלק לא?


הליקובקטר נמצא אצל אנשים רבים כשהוא ברמה נמוכה ואינו מפריע. הדבקות בחיידק היא לרוב על רקע של חולשה במערכת העיכול והחיסון. מסיבה זו מי שמערכות אלו מתפקדות בצורה טובה לא ירגיש את החיידק.


טיפול טבעי להליקובקטרטיפול נטורופתי להליקובקטר


האם הליקובקטר יכול להיות רדום ולא פעיל?


רדום זה מושג לא מדוייק מאחר ומדובר על רמת פעילות ורמת שגשוג של המזהם ברירית הקיבה. כל עוד מערכות ההגנה הטבעיות של הגוף עובדות בצורה נאותה החיידק ישאר על רמה נמוכה ולא יפריע.

תבחין נשיפה לדוגמא, מודד את רמת הנוכחות של החיידק בקיבה. מעל רמה 5 החיידק נחשב פעיל ויומלץ על טיפול. למרות זאת ישנם מקרים בהם התוצאה גבוהה יותר אולם משתנים כמו גיל ומצב בריאותי משפיעים על ההחלטה האם וכיצד לטפל.


צמחי מרפא לטיפול טבעי בחיידק הליקובקטר


הליקובקטר יכול להיות ללא תסמינים?


כן, זיהום חיידקי בקיבה לא חייב להיות מלווה בתסמינים כאלו או אחרים. לרוב פעילות החיידק היא אסימפטומטית כאשר הוא ברמה נמוכה. אולם ישנם מקרים שגם ברמה גבוהה יותר לא יורגשו תסמינים.


לסיכום:


הליקובקטר מדבק בצורות שונות והיכולת למנוע הדבקות או חזרה שלו היא על ידי שמירה על מערכת עיכול מאוזנת ובריאה.

טיפול משולב למיגור החיידק כולל התאמה אישית של: תזונה שיקומית, צמחי מרפא אנטי חיידקיים והפחתת סטרס

בין מטרות הטיפול:

• צמצום וחיסול חיידק ההליקובקטר
• איזון פעילות מע' העיכול וחיזוקה
• איזון רמת החומציות בקיבה
• שיפור פעילות עיכול כללית
• חיזוק ואיזון מערכת החיסון
• הפחתת מתח ולחצים


אודות לילך נהרי ND | נטורופתית מוסמכת

מטפלת בקליניקה פרטית מזה כ-20 שנים. מתמחה בטיפול בדרכי עיכול עליונות, תסמונת מטבולית, הורמונלי ועוד. בוגרת בית הספר לרפואה משלימה קמפוס תל אביב בנטורופתיה. הרבליסטית מוסמכת [טיפול בצמחי מרפא] וכן מוסמכת בביופידבק שלב ב' [ניהול והפחתת סטרס]. משך כ-10 שנים מרצה בכירה במכללת רידמן לרפואה משלימה וכן במגמת נטורופתיה בבית הספר לרפואה משלימה במכון וינגייט


לילך נהרי - נטורופתית מוסמכתלילך נהרי נטורופתית מומחית


אולי יעניין אותך גם..