מרק בריאות עדשים וחומעה - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
החומעה גדלה בר בכל אזורי הארץ - היא טובה לתהליכי עיכול ומניעת עצירות והיא עשוייה לסייע למי שרוצה לרדת במשקל בדרך בריאה. העדשים עשירים בברזל ואשלגן וכן בסיבים מסיסים. העדשים עשויים לסייע למצבי בריאות כמו יתר לחץ דם, כולסטרול, סוכרת סוג 2, עודף משקל ועוד.

רכיבים:
שלשת רבעי כוס עדשים ירוקות
‏6 כוסות מים‏
פלפל שחור טחון טרי
גבעולי פטרוזיליה, ענף קורנית, עלה דפנה וגבעול סלרי-קשורים יחד
בצל קטן קצוץ דק
‏2 שיני שום קצוצות דק‏
גזר קטן קצוץ דק
כף דבש
‏2 כפות עירית קצוצה

אופן ההכנה:
בוררים את העדשים , שוטפים תחת מי ברז זורמים וחולטים במים רותחים במשך ‏דקה. מסננים. מעבירים את העדשים לסיר, מוסיפים את המים ומביאים ‏לרתיחה. מתבלים בפלפל ומוסיפים את צרור עשבי התיבול. מנמיכים את ‏הלהבה, מכסים ומבשלים במשך 20 דקות. מוסיפים בצל, שום וגזר ומבשלים ‏במשך 20-25 דקות, עד שהעדשים מתרככות. ‏בנתיים רוחצים וקוצצים את החומעה. מחממים מחבת עמוקה עם ציפוי אל-דבק ‏ומאדים את החומעה במשך 2-3 דקות, עד שהעלים מאבדים את פריכותם. ‏שומרים בצד.‏ ‏כשהעדשים מוכנות, מוציאים מהסיר את צרור עשבי התיבול וזורקים. מוסיפים ‏למרק את החומעה ואת הדבש. מסירים מהאש ומוסיפים עירית קצוצה. אם ‏המרק סמיך מדי, אפשר להוסיף לו עוד מים רותחים. מתקנים את התיבול ‏ומגישים מיד.‏