מרק צח מירקות ומאצות - מתכון בריא

יתרונות בריאותיים:
האצות הן מקור מעולה לאשלגן ולסידן. 100 גרם אצות מכיל כ 1000 מ"ג סידן! הרבה יותר מכל מוצר ‏חלב שהוא. האשלגן נמצא בכמות של 5000 מ"ג!‏

רכיבים:
2 דפים בגודל של 30 ס"מ של אצות קומבו מיובשות
‏8 כוסות מים‏
‏2 כוסות גזר קצוץ‏
‏4 כוסות בצל קצוץ‏
‏4 כוסות סלרי קצוץ‏

אופן ההכנה:
חותכים כל דף קומבו ל –3 חתיכות . מנגבים את המלח משני צידי הדפים במטלית ‏לחה. שמים את האצות בסיר, מוסיפים 6 – כוסות מים, מכסים ומביאים ‏לרתיחה. פותחים מעט את המכסה ומרתיחים מעל להבה בינונית עד שכמות המים ‏פוחתת ברבע.‏ מוסיפים לסיר את המים הנותרים, גזר, בצל וסלרי. מביאים שוב לרתיחה. ‏מכסים ומבשלים מעל להבה בינונית במשך 30 דקות לפחות. מסננים וזורקים את ‏האצות ואת הירקות.‏ נשמר במקרר בכלי מכוסה כשבוע. נשמר בהקפאה עד 6 חודשים‏.