מרק עדשים - מתכון בריא

יתרונות בריאותיים:
העדשים הינם קטניות קלות לעיכול. הם עשירים בתכולת סיבים תזונתיים ‏החשובים בשמירת איזון בפלורת המעי - פעולה המסייעת לשמירה על תהליכי עיכול תקין, מניעת עצירות, סיוע בהרזיה ועוד..

רכיבים:
‏425 גרם עדשים ירוקים‏
‏1 עלה דפנה‏
‏3 גזרים גדולים, קלופים ופרוסים לפרוסות
‏2 גבעולי סלרי פרוסים‏
‏1 בצל גדול, פרוס לפרוסות
‏1 כף שמן זית ‏
‏2 כוסות רסק עגבניות או מחית עגבניות
מלח וחומץ בלסמי
‏8 פרוסות טופו‏

אופן ההכנה:
לשטוף את העדשים, לברור, לשים בסיר, למלא מים שיכסה את העדשים 15 ‏ס"מ מעל ולהוסיף עלה דפנה. להביא לרתיחה, לסלק את הקצף, להקטין את ‏האש ולבשל 45-60 דקות. להוסיף את הגזרים, סלרי ובצל, לבשל מכוסה ‏למחצה 20-30 דקות. להוסיף שמן זית ועגבניות, להרתיח, מכוסה למחצה לפחו ‏שעה נוספת, לערבב מידי פעם ולהוסיף מים רותחים לפי הצורך. לתבל במלח ‏וחומץ, להוציא את עלי הדפנה.‏ ניתן להוסיף פיסות טופו בשעה האחרונה של הבישול.