מרק עדשים חמוץ - מתכון בריא

יתרונות בריאותיים:
עדשים שייכים למשפחת הקטניות והם קלות לעיכול ויש להן את כל האכויות הטובות של קטניה – עשירים ‏בחלבון ופחמימות מורכבות, בויטמינים ומינרלים כגון ברזל וויטמיני ‏B‏.‏ העדשים טובים לתהליכי עיכול והרזיה.

רכיבים:
1 כוס עדשים‏
חצי כוס סלרי קצוץ דק
‏4 שיני שום כתושות או קצוצות דק‏
חצי כוס עלי כוסברה קצוצים דק
רבע כוס שמן זית
חצי כוס מיץ לימון
כפית מלח
‏6 כוסות מים רותחים

אופן ההכנה:
בוררים את העדשים, שוטפים ומסננים.‏
מבשלים על אש גבוהה במים הרותחים עד שהעדשים מתרככות כ 30 דקות.‏
במחבט נפרדת משחימים קלות, בשמן זית, את הסלרי, שום, כוסברה ומוסיפים לעדשים.‏
מנמיכים את האש, מוסיפים מלח ומבשלים כ 20 דקות במכסה סגור. מוסיפים את מיץ הלימון, מבשלים 5 ‏דקות נוספות ומגישים.