מרק מיסו - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
המיסו, שמקורו מן המזרח, הוא דרך נהדרת לתיבול מרקים. מומלץ להשתמש ‏במיסו במקום אבקות המרק המתועשות בעלות צבעי מאכל.‏

רכיבים:
2 כפיות שמן קנולה‏
‏3 פרוסות זנגביל טרי‏
‏1 בצל דגול, פרוס לפרוסות דקות
‏2 גזרים פרוסים דק‏
‏2 גבעולי סלרי פרוסים דק‏
‏4 כוסות כרוב קצוץ דק‏
‏4 כפות מיסו‏
‏2 בצלים ירוקים קצוצים דק‏
שמן שומשום כהה
רוטב סויה

אופן ההכנה:
להקפיץ בשמן קנולה את הזנגויל והבצל כ-5 דקות, להוסיף את הגזר, הסלרי, ‏הכרוב, לערבב, להוסיף 5 כוסות מים, להביא לרתיחה, להנמיך את האש ‏ולהניח לבעבע כשהסיר מכוסה כ-10 דקות. להסיר מהאש.‏ להניח את המיסו בקערה, להוסיף מעט מן הציר ולערבב עד משחה חלקה. ‏לדלל את המשחה עם ציר ולהוסיף למרק. להניח לכמה דקות.‏ לתבל עם רוטב סויה, להגיש עם בצל ירוק חי, טופו וכמה טיפות שמן ‏שומשום.‏