מרק בריאות עדשים וסלרי - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
סלרי עשיר באשלגן וסידן. הוא מסייע באיזון לחץ דם ודלקות בדרכי השתן. העדשים עשירים בברזל ואשלגן וכן בסיבים מסיסים. העדשים עשויים לסייע למצבי בריאות כמו  לחץ דם גבוה, כולסטרול גבוה, סוכרת סוג 2, עודף משקל ועוד.

רכיבים:
1 וחצי כוסות עדשים ירוקות או חומות
בצל קצוץ
‏1 כרשה גדולה - החלק הלבן בלבד, רחוצה היטב וקצוצה
כוס גבעולי סלרי קצוצים
‏2 שיני שום כתושות‏
‏2 עלי דפנה‏
‏1 וחצי כוסות פטרוזיליה קצוצה
‏1 וחצי כפיות מלח
‏8 כוסות מים או מרק ירקות צח‏
‏2 כפיות חרדל דיז'יון
כף חומץ יין אדום
תוספת מים או מרק לפי הצורך
פלפל שחור גרוס טרי
עלי סלרי קצוצים
חצי כוס קרוטונים

אופן ההכנה:
מרק משביע לימים קרים. הסלרי מהווה ניגוד מרענן לטעם העשיר של העדשים. ‏משתמשים בעלי הסלרי לעיטור המרק. שוטפים ובוררים את העדשים. שמים את העדשים בסיר, ומוסיפים בצל , כרשה, ‏סלרי, שום, עלי דפנה, פטרוזיליה, מלח ומים או מרק. מביאים לרתיחה. מנמיכים ‏את הלהבה, ומבשלים בסיר מכוסה למחצה במשך כ- 45 דקות, שהעדשים רכות. ‏מערבבים מדי פעם. ‏מצננים מעט את המרק, ומרסקים במעבד מזון או בממחה (כמות קטנה בכל פעם) ‏מסננים. ‏מחזירים את המרק המסונן לסיר, מוסיפים חרדל וחומץ, ומחממים היטב. טועמים ‏ומתקנים את התיבול. אם רוצים, מדללים את המרק בתוספת מים או מרק צח. ‏יוצקים לקעריות מרק, ומעטרים בפלפל גרוס, בעלי סלרי ובקרוטונים.