מרק אפונה ירוקה - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
האפונה הירוקה הינה ממשפחת הקטניות ולכן מכילה כמות גבוהה של סיבים מסיסים השומרים על ‏פלורת מעי תקינה. הכמון והכוסברה הינם סופחי גזים ובכך יכולים לסייע במניעת נפיחות בבטן עקב אכילת ‏הקטניה.‏ רכיבים אלו ונוספים יכולים לסייע לשמירה על הבריאות הכללית ובמיוחד טובים לשמירה על עיכול תקין, מניעת עצירות, הקלה על דלקת בקיבה ועוד..

רכיבים:
1 וחצי כוסות אפונה ירוקה, מבוקעת
‏2 כפות שמן זית‏
‏1 בצל בינוני קצוץ דק‏
‏1 גבעול סלרי חתוך לפרוסות דקות‏
‏1 כף כמון‏
‏1 כף כוסברה טחונה‏
‏2 כפיות זנגביל טרי מגורר‏
‏5 כוסות מים‏
‏2 כוסות אפונת גינה קפואה‏
מלח  פלפל שחור טחון טרי
‏1 כף עלי מנתה טריים קצוצים‏

אופן ההכנה:
משרים את האפונה במים קרים לשעתיים. מסננים. מחממים בסיר גדול שמן, מוסיפים בצל, ‏סלרי וגזר. מאדים על להבה בינונית 3 דקות, תוך בחישה מידי פעם, עד שהירקות מתרככים ‏‏– אך ללא השחמה. מוסיפים ומערבבים כמון, כוסרה וזנגביל ומאדים דקה נוספת. ‏מוסיפים את האפונה והמים. מביאים לרתיחה ומנמיכים את הלהבה לדרגה נמוכה. מבשלים ‏על סף רתיחה, כשהסיר מכוסה, שעה וחצי, תוך בחישה מידי פעם.‏ מוסיפים את האפונה הקפואה ובוחשים לשילוב המרכיבים. מעבדים את המרק בבלנדר, ‏מתבלים במלח ופלפל, מוסיפים את עלי המנתה הקצוצים.