ארגינין - Arginine - חומצת אמינו | מידע מפורט

 

רקע כללי אודות ארגינין

ארגינין נחוצה בתקופת גדילה אבל אצל בוגרים. ארגינין לא הכרחית כי היא יכולה להיות מיוצרת בגוף על ידי חומצה אספרטית וחומצה גלוטמית.


תפקידי ארגינין

מחזקת את מערכת החיסון על ידי חיזוק בלוטת התימוס המייצרת תאי T (סוג של תאי מערכת החיסון). ארגינין מנטרלת אמוניה ולכן יש לארגינין איכות של ניקוי הכבד. בנוזל זרע ובזרע עצמו יש כמות גדולה של ארגינין ולכן הוסק כי לארגינין יש תפקיד חשוב בפריון הגבר. מחקרים הראו כי לארגנין פעולה דומה על קולטני איבר המין הגברי שמסייעים לזיקפה בדומה לפעולת הויאגרה. לארגנין תפקיד חשוב בייצור קולגן ואלסטין ולכן הוא מסייע לרקמת חיבור באיחוי וריפוי של נזקים ברקמות. הוא עוזר בייצור המוגלובין, אינסולין וגלוקגון. הוא מעודד את הלבלב להפריש אינסולין וכן מעודד הפרשת הורמון הגדילה.


מקורות במזון לארגינין

חרובים, שוקולד, קוקוס, מוצרי חלב, ג'לטין, בשר, שיבולת שועל, בוטנים, סויה, אגוזים, קמח לבן, נבט חיטה.


סיווג חומצות האמינו לפי מידת חיוניותן בגוף

חומצות אמינו חיוניות 
חומצות אמינו לא חיוניות
איזולאוצין
לאוצין
ולין
ליזין
תראונין
מתיונין
פנילאלנין
טריפטופן
היסטידין
אלנין
חומצה אספרטית
אספאראגין
חומצה גלוטמית
גלוטמין
פרולין
ציסטאין
ארגינין
טירוזין
סרין
גליצין
טאורין
קרניטין
גלוטטיון
אורניטין
ציטרולין

 


התוכן בדף זה משמש לצרכי מידע בלבד והוא אינו משמש כעיצה רפואית או תחליף להתייעצות/טיפול עם מומחה/רופא. נשים בהריון, מניקות, אנשים הסובלים ממחלות כרוניות ו/או הנוטלים תרופות יש להיוועץ ברופא או בעל מקצוע בטרם צריכה/שימוש.