אבוקדו - מידע כללי ובריאותי

 

עצי אבוקדו ראשונים הגיע לארץ בסביבות שנת 1920 - על ידי נזירים ממנזר השתקנים - עצים אלו הם מהוותיקים בישראל. רק בשנות ה-60 החל גידול מסחרי של עץ האבוקדו שכיום הוא נפוץ בכל הארץ, בגינות פרטיות, גידולים מסחריים ועוד. פרי האבוקדו מכיל כמות גבוהה של שומן אולם למרות זאת הוא דווקא פרי טוב לשמירה על משקל מאוזן (קראו למה בהמשך). אבוקדו מכיל גם כמות גבוהה מאוד של אשלגן - אפילו יותר מבננה באופן יחס. כמו כן אבוקדו עשיר בנוגדי חמצון כגון ויטמין C וסיבים תזונתיים.


אבוקדו - עובדות ומידע בריאותי


מידע בריאותי וכללי על אבוקדו

למה עושים מסכת אבוקדו לפנים?

מאבוקדו נוהגים לייצר שמן שעל בסיסו מרכיבים מוצרי תמרוקים טבעיים שונים. מאחר וכך, ומאחר ואבוקדו מכיל הן ששמנים וכן ויטמינים ומינרלים מזינים שונים - נוהגים נשים רבות למרוח מסכת אבוקדו להטבה עם העור. למעשה, כמו ברוב המקרים, ההשפעה היא קוסמטית בלבד ושטחית. אמנם האבוקדו יכול לספק תחושת רכות לעור בגלל כמות השומן שבו, אבל תוצאה זו ניתן להשיג בדרכים נוספות.. כך או אחרת בטח לא מזיק למרוח אבוקדו על הפנים - לדעתנו עדיף לאכול אותו - יהיה יותר יעיל ובריא.


סיוע בשמירה על בריאות הלב

אבוקדו מיכל כמות גבוהה של שרשראות שומן בריאות ובשילוב נוגדי חימצון שונים, סיבים ואשלגן - הוא אחד המזונות הטובים שמירה על בריאות מערכת הלב, איזון רמות כולסטרול, הורדת טריגליצרידים גבוהים בדם ועוד. מספר מחקרים הראו את הקשר החיובי בין צריכת אבוקדו לירידה בערכי הכולסטרול ורמות הטריגליצרידים בדם.


שומן האבוקדו טוב לספיגה יעילה של ויטמינים

ישנם קבוצת ויטמינים כגון A,E,D הנכללים בקבוצת הוויטמינים המסיסים בשמן - משמעות הדבר היא כי ספיגה טובה של אותם ויטמינים מצריכה נוכחות של שומן בריא כדי לסייע. לאבוקדו יש בדיוק את הכלים הטובים ביותר כדי להגביר את יכולת הספיגה של ויטמינים מסיסים בשמן כגון אלו שצוינו. בכך האבוקדו תורם בצורה נוספת לבריאות על ידי סיוע בשיפור ספיגה של רכיבי תזונה חשובים אחרים.


אבוקדו משמין או יכול לסייע להרזיה?

שלא בצדק התפתחו מספר מיתוסים סביב מזונות עתירי שומן בריא הנחשבים ,שלא בצדק, למזונות רעים לשמירה על משקל תקין. אמנם אין ספק כי משקל תקין חייב להיות מאוזן מבחינה קלורית אולם ישנם עוד כמה היבטים חשובים בעניין ואחד מהם הוא צריכת שומנים בריאים. למה? כי שומן הוא דבר חשוב לנו - כשהוא בכמות נכונה. אבוקדו מכיל שומן בריא ומספר מחקרים שנעשו מצאו כי דווקא צריכת אבוקדו סייעה לאזן את המשקל. איך זה קורה? כאשר אנו אוכלים אבוקדו תחושת השובע גוברת ועולה ונשמרת לאורך זמן ובכך למעשה אנו צורכים בסה"כ כמויות פחותות יותר של פחמימות בגלל אותה תחושת שובע אותה מעניק אבוקדו. מעבר לתרומה הבריאותית הזו של האבוקדו הרי שתכונה זו המסייעת למשקל בריא חשובה בהיבט אחר לא פחות!