תרופות סבתא לעצירות

 

שאלה
אני סובל מעצירות כבר שנים ואם אני לא לוקח תרופה אין לי יציאות גם 4-5 ימים ברציפות. הבנתי מחבר שאפשר לטפל בעצירות עם תרופת סבתא גם בלי לקחת תרופות משלשלות. רציתי לשאול איזה צמחים אני צריך לקחת? והאם הם יכולים לגרום לזה שאני אפסיק עם התרופות המשלשלות. למרות שאני לא מאמין בתרופת סבתא העצירות שלי די מגבילה אותי. אני כבר לא זוכר איך ההרגשה התרוקנות טובה.. אני מוכן לעשות הכול אם זה באמת יעזור לי ואשמח לייעוץ מה לעשות. חשוב לי לציין שאין ממצאים כלשהם בכל הבדיקות שעשיתי ולא ממש נמצאה הסיבה לעצירות שיש לי.

 

תשובה

עצירות היא תופעה שכיחה ביותר בעולם המודרני. מצב של חוסר יציאה באופן יומיומי, יציאה קשה וחוסר תחושת התרוקנות הינם תופעות מאוד שכיחות באוכלוסיה ואני פוגשת מצב זה הרבה בקליניקה שלי. לעיתים היא כה שכיחה עד שאנשים אינם מתייחסים למצב של יציאה פעם-פעמיים בשבוע כמצב חריג ולא מתלוננים על כך. הסיבה לכך שעצירות כה שכיחה בעולם המודרני היא חד משמעית אורח חיים לקוי. באוכלוסיות שצורכות מזון טבעי, עשיר סיבים תזונתיים, שבעיקרו מזון מן הצומח, עצירות כמעט אינה קיימת. לתזונה שאנחנו אוכלים ולאורח חיים יושבני יש השפעה דרמטית על תפקוד מערכת העיכול שלנו. לסיבים התזונתיים תפקיד קריטי בתקינות מערכת העיכול. בעבר ברחוק חשבו שהסיבים שקיימים בירקות ופירות חסרי משמעות כי הם לא מתעכלים על ידי מערכת העיכול האנושית - מה שנכנס דרך הפה יוצא דרך פי הטבעת כפסולת. אבל לימים גילו כי ה"פסולת" הזו קריטית לשמירה על יציאות תקינות, פלורת מעי תקינה וניקוי המעי מפני מזהמים. הסיבים התזונתיים מעלים את נפח הצואה, עוזרים לגרף את דפנות המעי ובכך גם "מטאטאים" את המעי ומגרים את המעי להניע את הצואה קדימה. הזנחה של עצירות לאורך שנים עלולה לפגוע בתקינות המעי ולגרום להצטברות של פסולת ממעי. במסגרת הטיפול הנטורופתי ניתנים לך כלים לפתור את בעיית העצירות מהשורש. לא מדובר בתרופת סבתא לעצירות, אלא בתכנית טיפול שתתחיל לשקם את המעי שלך.


הטיפול הנטורופתי יעיל ביותר לטיפול בעצירות מכיוון שהוא פותר את הבעיה מהשורש

יש תרופות סבתא לעצירות, שעוזרות נקודתית, כגון שתיית מים עם לימון בבוקר, השריית שזיפים במים ושתיית המים, אבל עצירות כרונית כמו שלך, שנמשכת כבר שנים, זקוקה לתשומת לב מיוחדת ולהתאמה של תכנית טיפול, הכוללת תזונה מתאימה, הכוונה לפעילות גופנית וצמחי מרפא. ישנם מזונות מרפאים שעוזרים בסיכוך המעי, בעלייה בנפח הצואה, ובכך עוזרים במעבר קל ותקין של יציאה כל יום. צמחי מרפא מתאימים יעזרו בהפרשה תקינה של מיצי קיבה ואנזימי לבלב, בספיגה טובה ובלחלוח המעי. התאמת אימון גופני יקדם את תנועתיות המעי ויעזור בשיקום המעי ובהרפייתו. הטיפול הנטורופתי בטוח לחלוטין. בניגוד לתרופות משלשלות, שרק מקבעות את העצירות, וגורמות לתלות בהם, הטיפול הנטורופתי תומך ומשקם לנקודה שבה אין צורך יותר בנטילה של צמחי מרפא או תוספי תזונה על מנת שתהיה יציאה תקינה.


לסיכום, הטיפול הטבעי בעצירות כולל

תזונה: עשירת סיבים תזונתיים מסוג סיבים מסיסים תעזור ביציאות קלות עם הרגשת התרוקנות
צמחי מרפא: מניעי כבד יתמכו בהפרשת מיצי מרה ויעזרו בספיגה טובה יותר
תוספי תזונה: יתרמו לנפח הצואה, לשיקום פלורת המעי וליציאות תקינות
פעילות גופנית: תעזור בהנעה של המעי ובהרפייתו




אודות לילך נהרי ND | נטורופתית מוסמכת

מטפלת בקליניקה פרטית מזה כ-20 שנים. מתמחה בטיפול בדרכי עיכול עליונות, תסמונת מטבולית, הורמונלי ועוד. בוגרת בית הספר לרפואה משלימה קמפוס תל אביב בנטורופתיה. הרבליסטית מוסמכת [טיפול בצמחי מרפא] וכן מוסמכת בביופידבק שלב ב' [ניהול והפחתת סטרס]. משך כ-10 שנים מרצה בכירה במכללת רידמן לרפואה משלימה וכן במגמת נטורופתיה בבית הספר לרפואה משלימה במכון וינגייט


לילך נהרי - נטורופתית מוסמכתלילך נהרי נטורופתית מומחית


אולי יעניין אותך גם..