תסמונת המעי הרגיז עם גזים, נפיחות, עצירות

 

תיאור מקרה של מטופל בקליניקה אשר הצליח להבריא


תלונות:
תסמונת המעי הרגיז עם גזים, נפיחות, עצירות

רקע אודות המטופלת:
ירדן, בת 45, נשואה+2, מורה, משקל תקין, לא פעילה גופנית באופן קבוע, לא מדווחת על מתח יוצא דופן בחייה

פירוט תלונות עיקריות:
תסמונת המעי הרגיז: החלה בשנה האחרונה, הופיע כעצירות, היציאה קשה ובצורת גללים מלווה בחוסר הרגשת התרוקנות. לאחר האוכל מרגישה כאב, נפיחות, נוקשות, גזים. הבעיה מאוד מעסיקה אותה ומטרידה אותה. לפני חצי שנה עשתה בדיקת צואה לקנדידה ונמצא קנדידה ברמה גבוהה. עשתה שינוי תזונתי ולקחת תוספים. זה הקל מעט על מערכת העיכול.

פירוט תלונות ברקע:
גלי חום: בחודשיים האחרונים החלה לסבול מגלי חום, בשבוע האחרון העצמה והתדירות החריפו. בשנה האחרונה מחזור לא סדיר - לפעמים מגיע לאחר זמן קצר ולפעמים מתעכב כמה שבועות.
חוסר אנרגיה: קמה מנומנמת, חסרת ריכוז, לוקח כמה שעות עד שמתפקדת כרגיל.

 

הטיפול הנטורופתי בתסמונת המעי הרגיז - גזים, נפיחות ועצירות

תסמונת המעי הרגיז הוא שם כולל של סימפטומים רבים הקשורים למערכת העיכול. זוהי אינה אבחנה המסבירה את תהליך המחלה או הבעיה. בדרך כלל מתקבלת אבחנת תסמונת מעי רגיז על ידי הרופא על ידי שלילת מצבים אחרים, דלקתיים, של מערכת העיכול. על מנת לטפל בשורש הבעיה יש להבין את מקורה ומה גורם לסימפטומים. אצל ירדן התמונה הייתה מאוד ברורה - היא סבלה ממצב הידוע לנטורופתיה בשם היפוכלורדריה (חוסר עיכול). היפוכלורדריה הינו מצב בו מזון לא מתעכל בצורה אופטימלית, בין השאר מכיוון שחומצות העיכול בקיבה לא מופרשות בצורה תקינה, ומכיוון שהכבד לא מייצר מספיק חומצות מרה. כתוצאה מהעיכול הלקוי מזון נשאר תקוע במערכת העיכול, הרבה פעמים מזון זה עובר תסיסה על ידי חיידקי המעיים ולכן יש עצירות, גזים, נפיחות והרבה פעמים ניתן לראות מזון לא מעוכל בצואה. לנטורופתיה פתרון מצוין למצב זה - חיזוק מערכת העיכול על ידי צמחי מרפא מצד אחד ותזונה קלה לעיכול מצד שני. ישנם צמחי מרפא מצוינים לשיקום מערכת העיכול והכבד ולעידוד הפרשה של מיצי עיכול ומרה. צמחי מרפא כגון ורבנה, סינרה ועוד בעלי טעם מר שמעודד את הגוף להפריש מיצי עיכול ולעכל את המזון בצורה יעילה.

 

תוצאות הטיפול הנטורופתי בתסמונת המעי הרגיז - גזים, נפיחות ועצירות

ירדן החלה לקחת את פורמולת הצמחים, במקביל היא החלה תזונה קלה לעיכול המבוססת בעיקר על מזון צמחי, מבושל, מחומם ובמנות קטנות. תוך שבוע וחצי היא דיווחה על הקלה משמעותית בסימפטומים, תוך חודש ימים היציאות נהיו סדירות ותקינות, הגזים והנפיחות נעלמו. בפורמולת הצמחים נוספו גם צמחי מרפא כגון סימיסיפיוזה להכין את ירדן לקראת גיל המעבר ואכן היא דיווחה שגלי החום פחתו בצורה משמעותית. השלב הבא היה להעשיר את התפריט התזונתי של ירדן, בד בבד המשכנו לחזק את מערכת העיכול על ידי צמחי המרפא. לאחר 4 חודשי טיפול הגענו לתפריט בריא, מזין ומספק לירדן, בזמן שהיא לא סובלת משום תופעות במערכת העיכול. את פורמולת צמחי המרפא ירדן לקחה במשך 5 חודשים, היא הפחיתה בהדרגה את המינון עד שלא הייתה זקוקה לו יותר.




אודות לילך נהרי ND | נטורופתית מוסמכת

מטפלת בקליניקה פרטית מזה כ-20 שנים. מתמחה בטיפול בדרכי עיכול עליונות, תסמונת מטבולית, הורמונלי ועוד. בוגרת בית הספר לרפואה משלימה קמפוס תל אביב בנטורופתיה. הרבליסטית מוסמכת [טיפול בצמחי מרפא] וכן מוסמכת בביופידבק שלב ב' [ניהול והפחתת סטרס]. משך כ-10 שנים מרצה בכירה במכללת רידמן לרפואה משלימה וכן במגמת נטורופתיה בבית הספר לרפואה משלימה במכון וינגייט


לילך נהרי - נטורופתית מוסמכתלילך נהרי נטורופתית מומחית


אולי יעניין אותך גם..