תכולת ויטמין K במזונות שונים

 

ויטמין K ממלא תפקיד חיוני בכבד. הוא לוקח חלק בסינטזה של חלבונים החיוניים לקרישיות הדם. ישנן 2 נגזרות של ויטמין K – הצמחית והכימית. הנגזרת הצמחית מאוד שמישה, היא הנגזרת בה משתמשים בתוספי מזון, ובעודף היא מופרשת בקלות מהגוף. הנגזרת הכימית בעייתית ןבמינונים גבוהים יכולות להיות תופעות רעילות כי לגוף קשה לפנות אותה. בנגזרת זו משתמשים בבי"ח במסגרת טיפולים. הפלורה הטבעית במעיים, אוכלוסיית החיידקים הטובים, מסנטזת את ויטמין K. ויטמין זה מסיס בשומן ונאגר בכמות קטנה בעצמות ובכבד.

הערה חשובה:
רשימת מזונות זו אינה רשימת מזונות המומלץ להימנע מהם. רשימה זו מספקת מידע בלבד על כמות ויטמין K במזונות השונים, ולכן היא יכולה לעזור בבחירת תפריט מאוזן דל בוויטמין K.

 

קבוצת המזון

תכולה נמוכה

תכולה בינונית

תכולה גבוהה

ירקות

שעועית ירוקה
גזר
כרובית
סלרי
תירס
מלפפון ירוק (קלוף)
חציל
פטריות
בצל יבש
פלפל ירוק
תפו"א
דלעת
עגבנייה
כרוב חמוץ (שימורים)
כרוב
עלי לפת
עלי סלק

אספרגוס
אבוקדו
כרוב אדום
אפונה ירוקה
חסה

ברוקולי
כרוב ניצנים
אנדיב (עולש)
חסה אדומה
עלי חרדל
פטרוזיליה
תרד

פירות

תפוח עץ
בננה
אוכמניות
ענבים
אשכולית
לימון
תפוז
אפרסק

   
בשר ודגים

בשר אדום
עוף
מקרל
שרימפס
טונה
הודו
חזיר

   
שמנים

שמן תירס
שמן בטנים
שמן שומשום
שמן חמניות
שמן חריע

מרגרינה
שמן זית

מיונז
שמן קנולה
שמן סויה
מוצרי חלב חמאה גבינת צ'דר
ביצים
יוגורט
שמנת חמוצה
   
משקאות קפה
קולה
מיץ פירות
חלב
תה שחור
מים
תה ירוק  
דגנים ולחם כעך
לחם
קמח
שיבולת שועל
אורז
ספגטי
דגני בוקר
   
שונות דבש
ג'לטין
חמאת בוטנים
סוכר
מלפפון חמוץ  

 


התוכן בדף זה משמש לצרכי מידע בלבד והוא אינו משמש כעיצה רפואית או תחליף להתייעצות/טיפול עם מומחה/רופא. נשים בהריון, מניקות, אנשים הסובלים ממחלות כרוניות ו/או הנוטלים תרופות יש להיוועץ ברופא או בעל מקצוע בטרם צריכה/שימוש.