תחושת חוסר התרוקנות וצואה קשה

 

שאלה
אני בן 45 ומזה כשבועיים אני מרגיש תחושת חוסר התרוקנות כאשר אני הולך לשרותים, בנוסף הצואה יוצאת קשה ואחרי מאמץ ודי הרבה זמן. אין לי בעיה מבחינת הזמן שאני מבלה בשרותים אבל מה שהכי מפריע לי זו הרגשת חוסר התרוקנות למרות שיש לי יציאה. האם זה משהו שמרמז על בעיה במערכת העיכול או שזה קשור לאוכל שלי? הצואה שלי קשה מאוד וחשבתי שאולי בגלל זה יש לי הרגשת חוסר התרוקנות.

 

תשובה

הסימפטומים שאתה מתאר אופייניים מאוד לבעיית נפוצה מאוד בעולם המערבי והיא עצירות. כמובן שעצירות נחשבת כבעיה במערכת העיכול. עצירות נובעת, ברובם המכריע של המקרים, מאורח חיים לקוי ובמיוחד מתזונה לקוייה. בגדול, תזונה לקוייה משמעה מיעוט בצריכת סיבים תזונתיים, צריכה מוגברת של חלבונים ושמון מן החי, צריכה מוגברת של סוכרים וחומרים משמרים ומלאכותיים. מאחר ועצירות קשורה קשר הדוק עם תזונה ואורח חיים הופכת אותה לבעיה די פשוטה לריפוי. תחושת חוסר התרוקנות נובעת בשל הסיבה שכנראה לא כל הצואה מופרשת החוצה. תנועתיות המעיים (הפרסטלטיקה) לא יעילה דיה ולכן חלק מהצואה נשאר במעיים. הצואה הקשה מעידה גם כן על חוסר היכולת של מערכת העיכול לעכל כמו שצריך את המזון שלא לציין כמובן שמזון קשה לעיכול פשוט גורם לצואה קשה.


צמחי מרפא יעילים ביותר בטיפול בעצירות קשה

מה שאני מציעה לך לעשות על מנת לפתור את הבעייה היא להתחיל לאכול את התזונה לפי ההנחיות שנשלח לך במייל. במקביל אתה יכול להתחיל לקחת צמחי מרפא אשר יעזרו לך להגדיל את נפח הצואה, לשפר את תנועתיות המעיים ולחזק את מערכת העיכול. צמחי המרפא יסייעו לך מאוד בשיקום מערכת העיכול ויקצרו מאוד את תהליך הריפוי של העצירות. במקביל לזה הקפד על ההמלצות התזונתיות. גם צמחי המרפא וגם התזונה יעשו את העבודה. לסיכום תחושת חוסר התרוקנות וצואה קשה הם חלק אופייני מבעיית עצירות. בעיית עצירות היא תוצר של תזונה לקוייה ומכיוון שכך ניתן בקלות רבה לטפל ולרפא עצירות במיוחד בשלביה הראשונים.




אודות לילך נהרי ND | נטורופתית מוסמכת

מטפלת בקליניקה פרטית מזה כ-20 שנים. מתמחה בטיפול בדרכי עיכול עליונות, תסמונת מטבולית, הורמונלי ועוד. בוגרת בית הספר לרפואה משלימה קמפוס תל אביב בנטורופתיה. הרבליסטית מוסמכת [טיפול בצמחי מרפא] וכן מוסמכת בביופידבק שלב ב' [ניהול והפחתת סטרס]. משך כ-10 שנים מרצה בכירה במכללת רידמן לרפואה משלימה וכן במגמת נטורופתיה בבית הספר לרפואה משלימה במכון וינגייט


לילך נהרי - נטורופתית מוסמכתלילך נהרי נטורופתית מומחית


אולי יעניין אותך גם..