קלמנטינה - 10 יתרונות בריאותיים



קלמנטינה שייכת למשפחת פירות ההדר והיא חטיף אולטימטיבי בחורף הישראלי. ישנם כמה סוגים של קלמנטינות אך כולם בעלי תכונות תזונתיות דומות. קלמנטינה מכילה ויטמינים ומינרלים מגוונים וכן סיבים תזונתיים. כמו שאר המזונות הכתומים היא מכילה נוגדי חימצון המסייעים לראיה תקינה ולחיזוק חיסוני. הסיבים התזונתיים שבה עשויים לסייע לשיפור העיכול, הקלה על עצירות, הגברת אנרגיה, האטת תהליכי הזדקנות ועוד.


קלמנטינה - 10 יתרונות בריאותיים


צמחי מרפא לעיכול תקיןצמחי מרפא עצירות ועיכול תקין


כיצד עשויה קלמנטינה לתרום לבריאות


• מסייעת להקלה על עצירות

• תורמת לראייה תקינה

• משפרת מראה עור

• מאטה תהליכי הזדקנות

• תורמת לחיזוק חיסוני

• מסייעת לבריאות החניכיים

• מסייעת בספיגת ברזל

• משפרת פעולות עיכול

• מסייעת בהגברת אנרגיה

• מורידה חומציות השתן


ערכים תזונתיים ומידע כללי אודות קלמנטינה

פרי ממוצע השוקל כ-75 גרם מכיל כ 35 קק"ל - שווה ערך לכחצי פרוסת לחם. יחד עם זאת, בפרי אחד ישנה כמות של כ-36 מ"ג ויטמין C - נוגד חימצון חשוב לסיוע בחיזוק חיסוני. בארץ ניתן למצוא סוגים שונים של קלמנטינות כאשר בין הנפוצים הוא זן "מיכל" אשר מוצאו בישראל ומקורה בזריע שפותח ע"י ב. רוזובסקי מכפר נטר. קלמנטינה מכילה כמות גבוהה יחסית של סיבים תזונתיים אשר עשויים לסייע למערכת העיכול ובמיוחד למצבי עצירות.


קלמנטינה כמקור טוב לוויטמין C

ויטמין C הוא נוגד חימצון מהמפורסמים בתרומתו לחיזוק חיסוני. קלמנטינה ממוצעת אחת מהווה מקור טוב מאוד לוויטמין זה ובמיוחד מועד הבשלתה מתאים לסיוע בהתמודדות טובה יותר במצבי בריאות של עונת המעבר והחורף כדוגמת שפעת, התקררות והסימפטומים הנלווים שלהם.


קלמנט רודיה

כומר צרפתי אשר במאה ה-19 הצליח להכליא בין שני זנים של פירות הדר - טנג'רין וחושחש ובכך יצר את הקלמנטינה אשר גם קרוייה על שמו. 


המידע בדף זה מבוסס בעיקרו על ערכים תזונתיים במזון על פי ה USDA