קינמון והליקובקטר פילורי

 

פעילות אנטי דלקתית של קינמאלדהייד (cinnamaldehyde) בדלקת בקיבה הנגרמת עקב חיידק ההליקובקטר פילורי

קינמון (Cinnamomum cassia) הינו צמח מרפא בשימוש נפוץ בבעיות מערכת עיכול כגון דיספפסיה (הפרעות עיכול), נפיחות, שלשול והקאות. מחקרים הראו כי החומר הפעיל המרכזי בקינמון נקרא קינמאלדהייד (cinnamaldehyde). מטרת מחקר זה לבדוק את המנגנון האנטי דלקתי של הקינמאלדהייד על תאי הקיבה הנגועים בחיידק ההליקובקטר פילורי. במחקר נבדקו תאים ושרשראות של חיידק הליקובקטר פילורי. נקבע כי לקינמאלדהייד פעילות נגד חיידק ההליקובקטר פילורי ומניעת הצמדותו לתאי הקיבה. המחקר הראה כי לקינמאלדהייד פעילות אנטי דלקתית על תאי הקיבה דרך מנגנון חסימת מסלול מטבולי בשם NF-κB.

לחצו כאן לקריאת תקציר המחקר (Abstract):
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25744466


טיפול משולב

חומציות גבוהה, חולשה חיסונית, בעיות רקע במערכת העיכול, מתח גבוה או מתמשך - הם מהגורמים המרכזיים לשגשוג הליקובקטר פילורי בקיבה והתפתחות דלקת. הטיפול הנטורופתי משלב תכנית תזונה מותאמת, הפחתת סטרס ושימוש ספציפי בצמחי מרפא במטרה לצמצם את אזורי המחייה של החיידק ובמקביל לטפל בסיבות היסודיות - על ידי איזון מחודש של מיצי העיכול וחומציות הקיבה, חיזוק חיסוני, שיקום רירית הקיבה, חיזוק כללי של מערכת העיכול ועוד.


אודות לילך נהרי ND | נטורופתית מוסמכת

מטפלת בקליניקה פרטית מזה כ-20 שנים. מתמחה בטיפול בדרכי עיכול עליונות, תסמונת מטבולית, הורמונלי ועוד. בוגרת בית הספר לרפואה משלימה קמפוס תל אביב בנטורופתיה. הרבליסטית מוסמכת [טיפול בצמחי מרפא] וכן מוסמכת בביופידבק שלב ב' [ניהול והפחתת סטרס]. משך כ-10 שנים מרצה בכירה במכללת רידמן לרפואה משלימה וכן במגמת נטורופתיה בבית הספר לרפואה משלימה במכון וינגייט


לילך נהרי - נטורופתית מוסמכתלילך נהרי נטורופתית מומחית


אולי יעניין אותך גם..