צרבת קשה אחרי האוכל

 

שאלה
לפני כמה ימים התחלתי להרגיש צרבת חזקה מיד אחרי שאני מסיים לאכול. הצרבת באה לידי ביטוי ממש בדקירות באזור בית החזה ואני מרגיש תחושת בחילה וכל האוכל עולה לי למעלה. אחרי כמה שניות נרגעת הצרבת קצת ואז שוב בגלים חוזרת תחושת השריפה באזור בית החזה. חשוב לי לציין כי לא זכור לי שמשהו בתזונה שלי השתנה באופן קיצוני.. אני עכשיו בן 45 ופתאום התחילה צרבת.. האם יש מאכל מסויים שיכול להרגיע צרבות? קראתי שסודה יכולה להרגיע צרבת האם זה נכון? מעבר לזה אני מעוניין לפתור את הבעיה אחת ולתמיד אנא המליצי לי על משהו טבעי לבעיה.

 

תשובה

צרבת יכולה לנבוע מכמה סיבות והיא מוגדרת כסימפטום. כל התחושות שהרגשת אכן מתאימות לצרבת - בעירה בבית החזה-עד תחושת דקירות וכו'.. סימפטומים אלו נגרמים עקב עלייה של מיצי קיבה מעלה לכיוון הוושט. מאחר ומיצי הקיבה מכילים חומצות קיבה הן פשוט "שורפות" את הריריות העדינות בוושט. לעיתים צרבת יכולה חזקה עד למצב בו היא מתנהגת כאילו התקף לב.. כאמור הסיבות לצרבות משתנות אולם עליית מיצי הקיבה נגרמים בשל החלשות של שריר הנמצא בוושט ותפקידו למנוע את עליית מיצי הקיבה מעלה.. כאשר שריר זה נחלש מתרחשת צרבת כידוע לך.. מבחינה נטורופתית הסיבות להחלשות שריר הוושט כוללות: עישון, משקל עודף, צריכת מזונות חריפים ושומניים ועוד. בגילך תיתכן גם החלשות של השריר ושם כנראה הבעיה.


הטיפול הטבעי בצרבת

צרבת אחרי ארוחות - כיצד מטפלים?
הטיפול הטבעי בצרבת
<
מהי צרבת בלילה וכיצד מטפלים בה

צרבת ניתנת לטיפול טבעי באופן מהיר וקל יחסי. סודה יכולה להקל על צרבת במקרים מסויימים בלבד - זאת אומרת שהיא יכולה לעזור לך לצרבת ולא למישהו אחר.. גם חלב או מיץ תפוחי אדמה יכולים לסייע, כדאי להגביה את הכרית בלילה על מנת למנוע את חזרת מיצי הקיבה. כל אלו פתרונות ארעיים וזמניים ולא מטפלים בצרבת מהשורש. תזונה נכונה וצמחי מרפא יכולים לעשות נפלאות לריפוי צרבת. ישנם צמחי מרפא מצויינים שנחקרו והוכחו כיעילים לכל אותם בעיות הגורמות לצרבות. לדוגמא שורש הליקוריץ הידוע כממתק הוא צמח מרפא מצויין לריפוי הרקמה הפגועה ולשקם אותה. הפיליפנדולה הוא גם צמח מרפא מצויין לצרבת על ידי יכולתו לסתור את חומציות מיצי הקיבה לצד סיוע לשיקום הרקמה הדלקתית ומגן עליה. לסיכום אתה יכול להרגע ובקלות יחסית לטפל בצרבת שלך במיוחד בשלבים המוקדמים שלה.. נסה את צמחי המרפא והקפד להימנע ממאכלים מעודדי צרבות כגון מטוגן, חריף, שומני יתר על המידה ועוד.


לילך נהרי-נטורופתית מומחית