צרבת, דקירות בחזה ובחילות | סיפור הצלחה טיפולי

 

תיאור מקרה של מטופל  אשר הצליח להבריא


תלונות

צרבת, דקירות בחזה ובחילות


רקע אודות המטופל

ירדנה, בת 57, נשואה, היתה מורה הרבה שנים, יצאה לפנסיה מוקדמת בעקבות מתח נפשי. כרגע בבית ועוזרת בגידול הנכדים.


פירוט תלונות עיקריות

ירדנה מספרת כי שנים סובלת מצרבת, בעיקר לאחר אכילה של מזון כגון שניצל או בורקס. במשך השנים היא השתדלה להימנע מהמזונות הללו וכל פעם שחרגה הופיעה שוב צרבת. בשנים האחרונות מצבה החמיר. אחרי כל ארוחה מלאה היא מרגישה צרבת שמלוות בבחילות. לעיתים יש כאב בחזה המאופיין בדקירות. היו פעמים שהכאב בחזה היה כל כך חזק עד שנאלצה להגיע למיון כדי לשלול התקף לב. הרופא שלח אותה לבדיקת גסטרוסקופיה ונמצאה דלקת קלה בקיבה ללא המצאות של חיידק הליקובקטר פילורי. הומלץ לה לקחת תרופה בשם אומפרדקס, אך לאחר כמה ימים של לקיחת התרופה היא החלה להרגיש בחילות קשות.


פירוט תלונות ברקע

ירדנה סובלת מעודף משקל קל - BMI 27. בבדיקות דם נמצא כי ערכי הכולסטרול מעט גבוהים: כולסטרול כללי - 216, HDL 43 ו LDL 136. בנוסף, בבדיקת אולטרסאונד נמצא כי ירדנה סובלת מכבד שומני. לפני כשנתיים היא סבלה מהתקפי חרדה קשים שבעקבותיהם היא עברה טיפול פסיכולוגי והחליטה לצאת לפנסיה מוקדמת. מאז התקפי החרדה התמעטו וכיום הם נדירים. מידי פעם יש קושי בהרדמות והיא לוקחת כדור שינה כאחת לשבוע.


הטיפול הנטורופתי בצרבת

לאחר התשאול נבנתה לירדנה תכנית טיפול אשר כללה תכנית תזונתית מפורטת ופורמולת צמחי מרפא. התכנית התזונתית התמקדה בתזונה אנטי דלקתית עם דגש על תזונה קלה לעיכול. במצב של דלקת בקיבה יש להיזהר עם מזונות סיביים מידי שיכולים לגרות את ריריות הקיבה. לכן מומלצים מזונות עם סיבים מסיסים בעיקר שלא מגרים את ריריות הקיבה ויוצרים הגנה וריפוי לתאי הקיבה. במסגרת ההנחיות התזונתיות הומלצו ירקות ספציפיים קלים לעיכול בעלי מרכיבים שעוזרים לחידוש ריריות הקיבה עם דגש על מזון שנספג בקלות על מנת לדאוג שלא יהיו חסרים תזונתיים. 



טיפול בשורש הבעיה

הטיפול הנטורופתי מטפל בשורש הבעיה שהובילה להתפתחות הצרבות והבחילות של ירדנה - מצד אחד התאמת תכנית תזונתית לשיקום וריפוי הדלקתיות בקיבה, ומצד שני, איזון החומציות ומניעת הצרבות, הבחילות והדקירות על ידי תזונה וצמחי מרפא.


תוצאות הטיפול הנטורופתי בצרבת ובחילות

לאחר כשבועיים החלה להרגיש ירדנה הקלה משמעותית בתחושות הצרבת והבחילות. לאחר חודש כל הסימפטומים שהרגישה נעלמו לחלוטין - הצרבת, דקירות בחזה והבחילות. ירדנה הרגישה רגועה יותר וחזקה יותר ופחות הזדקקה לכדורי שינה. היא המשיכה להתמיד עם התזונה וצמחי המרפא ולמדה להכיר מה נכון לגופה. להמשך הנחתי אותה מה נכון לה לאכול על מנת לנקות ולשקם את הכבד השומני ולהפריש את הכולסטרול העודף מכלי הדם. לאחר חודשיים התקשרה אליי ירדנה בהתרגשות שהכולסטרול הכללי ירד ל 174 וה LDL ל 114!


צמחי מרפא לפעילות תומכת

מטרת פורמולת צמחי המרפא היתה לאזן את החומציות בקיבה, לשקם את ריריות הקיבה ולרפא את הדלקת בקיבה. בנוסף, מטרת הפורמולה במקרה של ירדנה היתה לחזק את מערכת העצבים. לרמת המתח בגוף קשר ישיר לתפקוד מערכת העיכול. במצבי סטרס יש חוסר איזון בהפרשות חומצות הקיבה מה שגורם לשיבוש וחולשה במערכת העיכול. חיזוק והרגעה של מערכת העצבים חשובה בריפוי מצבה של ירדנה. כחלק מפורמולת הצמחים ישנם צמחי מרפא בעלי פעילות אנטי דלקתית שעוזרת לשיקום וריפוי לכיבים וריריות מגורות. צמחים אלו מרפאים את הריריות המודלקות וגורמים להקלה מהירה של הסימפטומים, כולל צרבות ודקירות בחזה. חליטה מתאימה של צמחי מרפא מסככת את הריריות הקיבה, מרפדת אותם ומרפא אותם.


אודות לילך נהרי ND | נטורופתית מוסמכת

מטפלת בקליניקה פרטית מזה כ-20 שנים. מתמחה בטיפול בדרכי עיכול עליונות, תסמונת מטבולית, הורמונלי ועוד. בוגרת בית הספר לרפואה משלימה קמפוס תל אביב בנטורופתיה. הרבליסטית מוסמכת [טיפול בצמחי מרפא] וכן מוסמכת בביופידבק שלב ב' [ניהול והפחתת סטרס]. משך כ-10 שנים מרצה בכירה במכללת רידמן לרפואה משלימה וכן במגמת נטורופתיה בבית הספר לרפואה משלימה במכון וינגייט


לילך נהרי - נטורופתית מוסמכתלילך נהרי נטורופתית מומחית


אולי יעניין אותך גם..