עצירות כרונית

 

שאלה
אני בן 55 וסובל מעצירות כרונית מאז גיל 40 בערך. ניסיתי כמעט כל דבר אפשרי שיש כיום ולפעמים נדמה לי שזה רק החמיר את הבעיה. הגעתי היום למצב בו אם אני לא לקוח תרופה לעצירות פשוט אין לי יציאה אפילו 4-5 ימים! מה זה הדבר הזה? איך יכול להיות? האם יש למתח או סטרס קשר לזה שאני סובל מעצירות כרונית? הייתי אצל כמה רופאים ועשיתי בדיקות מקיפות ללא תוצאות - כולם מרימים כתפיים ללא פתרון ממשי חוץ מהתרופות הרגילות. האם יש עוד משהו שיכול לעזור לי? מה אני עושה?

 

תשובה

עצירות כרונית היא תופעה נפוצה אשר יכולות להיות לה השלכות גדולות על מצב הבריאות הכללי ועל התפתחות מחלות כרוניות. זהו מצב שבו אין פינוי ראוי לפסולת והיא מצטברת בגוף ורעלים המופרשים ממנה נספגים בחזרה לדם במקום להיות מופרשים החוצה. לכן, עצירות כרונית היא מחלה שחייבים לטפל בה בהקדם. אך אל דאגה, ישנו טיפול טבעי מצוין לעצירות! בשלב ראשון יש להבין מהם הגורמים בחייך אשר גורמים לעצירות. כמובן שלמתח ולסטרס יש קשר לעצירות כרונית. במצב כזה, הגוף עסוק בפעילות הישרדותית ופחות משאבים מופנים למערכת העיכול. כל שרירי הגוף מכווצים ותנועתיות המעיים נפגעת. כמו כן, נפגעת גם הפרשת חומצת הקיבה ועלולה להיגרם עצירות. כלומר, עלייך לטפל בסטרס ולהוריד רמות מתח בחייך.


צמחי מרפא יעילים לריפוי עצירות כרונית

הטיפול בעצירות כרונית חייב לכלול גם צמחי מרפא. צמחים אלו משפרים את פעילות מערכת העיכול, מגבירים את הפרשת מיצי המרה וחומצת הקיבה, מגבירים את תנועתיות המעיים, מסייעים לכאבי הבטן והגזים המלווים את העצירות בדרך כלל ומסייעים להרגעה ולהורדת רמות המתח הגופניות והנפשיות. צמחים לדוגמא הם שן ארי, גדילן מצוי, רומקס, קמומיל, שומר, שוש קרח ועוד רבים וטובים אחרים. השימוש בצמחים יסייע למערכת העיכול שלך לחזור לפעילות תקינה כך שלא תצטרך יותר להשתמש בתרופות או עזרים חיצוניים לשם יציאה. בנוסף לפעילות גופנית ולשימוש בצמחי מרפא אתה חייב לעשות גם שינוי תזונתי. אדאג לשלוח לך המלצות תזונתיות מדוייקות ותפריט מסודר. במקביל, חשוב לצרוך חיידקים טובים (פרוביוטיקה) החשובים לבריאות מערכת העיכול ומסייעים לגוף להתגבר על נזקי העצירות הכרונית.


לסיכום, הטיפול הטבעי בעצירות כרונית כולל

הורדת רמות מתח - על ידי פעילות גופנית, צמחי מרפא ועוד.
צמחי מרפא - שיפור פעילות עיכול, הפרשת מיצי מרה וחומצת קיבה, הגברת תנועתיות המעיים.
תזונה - צריכת סיבים תזונתיים, אכילת מזון קל לעיכול, אכילת ארוחות קטנות לאורך כל היום.


לילך נהרי-נטורופתית מומחית