איזה סיבים תזונתיים מומלצים להורדת כולסטרול?

 

שאלה
יש לי כולסטרול גבוה ואני מטופלת בכדורים שלא עושים לי כל כך טוב. אני מעוניינת לנסות אולי לטפל בבעיה בדרך אחרת. הבנתי מקריאה באינטרנט שיש סיבים כלשהם שיכולים לעזור להוריד כולסטרול גבוה. אנא עצתך מהם הסיבים האלו וכיצד משתמשים בהם. וכן מה ההמלצה שלך לטיפול מסייע והאם יש סיכויי להוריד את הכוסלטרול בלי כדורים?

 

תשובה

תרופות להורדת רמות כולסטרול הם מהתרופות הכי נלקחות כיום בעולם המודרני, וזאת מכיוון שכולסטרול גבוה שכיח מאוד. לתרופות לאיזון רמות כולסטרול יש תופעות לוואי רבות כשהשכיחות מבניהם הם עייפות וכאבי שרירים. יש פתרון לאיזון רמות כולסטרול במסגרת טיפול נטורופתי, על ידי אמצעים טבעיים בלבד - תזונה נכונה, צמחי מרפא, תוספי תזונה ופעילות גופנית. כולסטרול גבוה מיוצר בכבד בעקבות עומס מטבולי. בעקבות תזונה לקויה כמויות גבוהות מידי של שומן וסוכר נספגות בגוף ומעט מידי מרכיבים המנקים את הגוף כגון סיבים מסיסים נצרכים. התוצאה שלאחר שנים רבות הכבד נהיה גדוש ומייצר כמויות גבוהות של כולסטרול.


יעילות הטיפול הנטורופתי בכולסטרול גבוה

במסגרת טיפול נטורופתי מותאמת לך תכנית טיפול מלאה הכוללת גם התאמה של צריכת סיבים מסיסים. סיבים מסיסים הם בעלי יעילות יתרה לאיזון רמות כולסטרול. הסיבה לכך היא שכשמיצי המרה, המורכבים מכולסטרול, מגיעים למעי ופוגשים כמות גבוהה של סיבים מסיסים, הסיבים המסיסים סופחים את מיצי המרה, המורכבים מכולסטרול, ומוציאים אותם דרך הצואה. זו הדרך היחידה של הגוף להיפתר מעודפי כולסטרול. בנוסף לתזונה עשירה בסיבים מסיסים, חשוב ביותר להתאים תפריט שינקה את הכבד ויהיה נטול משומן וסוכר שגורם לגודש בכבד. לאיזון שלם של רמות כולסטרול מותאמים גם צמחי מרפא ותוספי תזונה. ישנם תוספי תזונה המכילים סיבים מסיסים בצורה מרוכזת שעוזרים לנקום את כלי הדם מעודף הכולסטרול.


לסיכום, טיפול נטורופתי לכוסלטרול כולל:

תזונה: עשירה בסיבים תזונתיים ודלה בשומן שתגרום לניקוי הכבד וכלי הדם
פעילות גופנית: לשיפור זרימת הדם והעלאת הכולסטרול הטוב
צמחי מרפא ותוספי תזונה: לניקוי כלי הדם מכולסטרול, ניקוי וניקוז הכבד מרעלים




אודות לילך נהרי ND | נטורופתית מוסמכת

מטפלת בקליניקה פרטית מזה כ-20 שנים. מתמחה בטיפול בדרכי עיכול עליונות, תסמונת מטבולית, הורמונלי ועוד. בוגרת בית הספר לרפואה משלימה קמפוס תל אביב בנטורופתיה. הרבליסטית מוסמכת [טיפול בצמחי מרפא] וכן מוסמכת בביופידבק שלב ב' [ניהול והפחתת סטרס]. משך כ-10 שנים מרצה בכירה במכללת רידמן לרפואה משלימה וכן במגמת נטורופתיה בבית הספר לרפואה משלימה במכון וינגייט


לילך נהרי - נטורופתית מוסמכתלילך נהרי נטורופתית מומחית


אולי יעניין אותך גם..