נבטים - יתרונות בריאותיים

 

ריכוז של בריאות

הנבטים הם אחד המזונות החשובים והבריאים ביותר. ישנם סוגים רבים של נבטים ולפניכם שבעה מהנפוצים שבהם. נבטים מכילים כמויות גבוהות מאוד של ויטמינים ומינרלים והם עשירים בנוגדי חימצון. כמו כן הם מהווים מקור טוב מאוד לסיבים תזונתיים.


נבטים בריאות


צמחי מרפא לעיכול תקיןצמחי מרפא עצירות ועיכול תקין


נבטי אלפלפא

נבטי אלפלפא הם מהסוגים הנפוצים והמוכרים יותר. הם עשויים לתרום לתהליכי קרישת דם טובים יותר וכן לסייע באיזון רמות כולסטרול בדם.

נבטי שעועית

נבטי השעועית מציעים כמות גבוהה מאוד של חלבונים זמינים לגוף וכן הם מכילים כמויות גבוהות של ויטמיני A ו C ומהווים מקור מצויין לסיבים תזונתיים.

נבטי חילבה

נבטי החילבה פחות מוכרים ונפוצים אולם כמו החילבה עצמה גם הם טובים לתהליכי ניקוי רעלים מהגוף, איזון סוכר בדם וכן מסייעים להגברת ייצור חלב.

נבטי כוסמת

נבטי כוסמת יוכלים לסייע בהפחתת אלרגיות שונות וכן בניקוי ושיקום הכבד. בנבטים אלו רכיבים תזונתיים המסייעים להתפתחות תקינה.

נבטי חמניה

נבטי חמנייה מכילים רכיבים תזונתיים העשויים לסייע בהפחתת מתח ולחצים נפשיים. הם טובים לחיזוק עצמות ומהווים מקור טוב לחומצה פולית

נבטי צנונית

נבטי צנונית, כמו שאר הנבטים, עשירים בנוגדי חימצון, הם מכילים כמויות גבוהות של ויטמינים ומינרלים. הם יכולים לסייע במצבים של תולעי מעיים.

נבטי ברוקולי

נבטי ברוקולי עשירים במרכיבים היכולים לסייע בניקוי רעלים מהגוף, הם טובים לאיזון לחץ דם גבוה והם טובים לבעיות עיכול ודלקות שונות בקיבה.


הנבטה עצמית

1. השרו זרעים טריים למשך לילה או שניים.
2. הניחו על משטח מחורר במקום מואר ורצוי חמים.
3. שטפו 2-3 ביום את הנבטים למניעת רקב.


צמחי מרפא ועצירות

לחצו לעוד מידע על צמחי מרפא, עצירות ועיכול תקין