מקורות צמחיים חשובים לסידן

 

חסר לך סידן? חשוב להבין מה מקור צריכת הסידן העיקרית שלך והאם הספיגה שלו יעילה מספיק כדי שכמות הסידן בגוף תהיה מאוזנת - כל המידע על מקורות צמחיים טובים לספיגה יעילה לפניך: סידן הוא מינרל חשוב הנוטל חלק בתהליכים רבים בגוף. רוב הסידן נמצא בעצמות ולכן הוא חיוני לשמירה על בריאות העצם וחוזקה. מחלות הקשורות בחוסר בסידן הם מהנפוצות בעולם גם במדינות בהם צריכת מוצרי החלב היא גבוהה מה שהופך את הסידן הצמחי לחשוב וחיוני יותר הן בגלל הזמינות שלו והן בגלל יכולת הספיגה הטבעית שלו בגוף. יש הטוענים כי דווקא צריכת יתר של סידן מן החי אשר מכיל גם חומרים אחרים גורם להפחתת יכולת הספיגה שלו בגוף. מחלות דלקתיות רבות, לא רק אוסטאופורוזיס (הידלדלות העצם) כגון גסטריטיס -דלקת בקיבה, דלקות מפרקים גם הן קשורות ליכולות פירוק וספיגה תקינים של מערכת העיכול.


מקורות צמחיים לסידן


מקורות צמחיים חשובים לסידן

שומשום מלא - 975 מ"ג
זרעי צ'יה - 631 מ"ג
עלי גפן - 363 מ"ג
שקדים - 264 מ"ג
זרעי פשתן - 255 מ"ג
עלי אמרנט - 215 מ"ג
סויה - 197 מ"ג
אגוז ברזיל - 160 מ"ג
שום טרי - 181 מ"ג
ארוגולה - 160 מ"ג
אצת ווקמי - 150 מ"ג
פטרוזיליה - 138 מ"ג
כרוב קייל - 135 מ"ג
ספירולינה - 120 מ"ג