מקורות צמחיים לברזל

 

ברזל הוא מינרל חשוב הנוטל חלק בתהליכים רבים. ברזל הוא מרכיב בהומוגלובין ומקנה לו את הצבע האדום. חוסר בברזל הוא ממצבי הבריאות השכיחים, זאת לרוב בגלל תזונה לקויה, בעיות ספיגה, אובדן דם ממקורות שונים ועוד. קפה וחלב הם מזונות המוכרים כמעכבי ספיגה של ברזל בגוף. תזונה נכונה יכולה לסייע בשיפור יכולת הספיגה של הגוף ובכך לסייע ביכולת ספיגת ברזל ושאר המינרלים והוויטמינים. רמות ברזל תקינות מסייעות לשמירה על תפקודים רבים ובכך ניתן להתמודד בדרך יעילה יותר במצבים כגון חיידק הליקובקטר פילורי, סוכרת סוג 2, עצירות ועוד.


מקורות לברזל מהצומח


עלים ירוקים

רוב סוגי העלים הירוקים מכילים ברזל בכמות גבוהה. ככל שהעלים ירוקים יותר כמות הברזל גבוהה יותר.


קטניות

סוגי קטניות שונים כגון שעועית שחורה, שעועית מנומרת -פינטו וכן פולי סויה ואפונה יבשה.


גרעינים ופירות יבשים

גרעינים שונים כגון גרעיני דלעת, חמנייה, זרעי צ'יה ופשתן וכן פירות יבשים כמו משמש ועגבניות.


תבלינים ואצות

סוגי עלים יבשים ותבלינים כגון טימין, פטרוזיליה יבשה וכן ספירולינה ואצת אגר מכילים כמות גבוהה של ברזל זמין.