מים - תרומה בריאותית

 

מים הם מקור חיים מרכזי וחשוב ותרומתם מכרעת לתהליכים רבים בגופנו. אחוז המים בגופנו דומה לזה שעל כדור הארץ. סביב שתיית המים התפתחו תאוריות רבות וגם מיתוסים שונים שאחד מהם נפוץ ביותר עד היום והוא כי עלינו לשתות לפחות 8 כוסות מים ביום או כ-2 ליטרים. זוהי המלצה שחולקים עליה כמה אנשי מקצוע בטענה כי הכוונה היתה כי גופנו, ביום ממוצע וללא פעילות גופנית, או שהייה בחום גבוה, זקוק בסה"כ ל כ-2 ליטרים של מים כולל נוזלים מהמזון. מאחר ומזונות רבים מכילים כמויות מים גבוהות מאוד ולכן מי שצורך כמות גבוהה של ירקות ופירות במהלך היום לא בטוח שהוא זקוק לעוד 2 ליטרים של מים מעבר לכך. צריכה נכונה של מים יכולה לסייע למצבי בריאות ותפקודים שונים.


מים - תרומה בריאותית



צמחי מרפא לניקוי רעלם מהגוףצמחי מרפא לניקוי רעלים מהגוף



 חשוב להבין כי צריכת מים היא גם עניין אישי והיא יחסית גם לרמת הפעילות הגופנית שאדם מבצע, טמפרטורת הסביבה, מצב בריאות ועוד. לחצו כאן לכתבה בה מרואיין פרופ' אהוד גרוסמן, מנהל מחלקה פנימית והיחידה ליתר לחץ דם במרכז הרפואי שיבא, לגבי כמויות מומלצות לצריכה יומית של מים.


מעבר לעניין הכמויות למים יש תרומה בריאותית חשובה והם מסייעים למגוון מצבי בריאות. הם מרעננים, מפחיתים עייפות, משפרים את פעולות העיכול שלנו, עוזרים לחזק את מערכת החיסון, מסייעים לנו בכל תהליך של הרזיה וניקוי רעלים מהגוף, ותרומים למצב רוח משופר.


כיצד צריכת מים מספקת תורמת לבריאותך


מחזקים חיסונית

מרעננים וממריצים

תורמים להרזיה בריאה

מאיטים תהליכי הזדקנות

שומרים על בריאות הלב

מסייעים למצבי עצירות

משפרים מצב רוח

מפחיתים כאבי ראש

תורמים לאיזון לחץ דם

מורידים התכווצויות בשרירים

מסייעים לבריאות הכליות

משפרים את מראה עור הפנים

מסייעים לפינוי פסולת מהגוף


התוכן בדף זה משמש לצרכי מידע בלבד והוא אינו משמש כעיצה רפואית או תחליף להתייעצות/טיפול עם מומחה/רופא. נשים בהריון, מניקות, אנשים הסובלים ממחלות כרוניות ו/או הנוטלים תרופות יש להיוועץ ברופא או בעל מקצוע בטרם צריכה/שימוש.