כאבי בטן וגזים לנערה בת 15

 

שאלה
הילדה שלי בת 15 וחצי וכבר שבועיים היא מתלוננת על כאבי בטן עם גזים. בבדיקה אצל רופא לא נמצאה שום בעיה ספציפית והוא המליץ לי לגשת לדיאטנית כי יכול להיות שזה משהו שהיא אוכלת שגורם לה לכאבי הבטן והגזים. קראתי באתר כי יש צמחי מרפא שיכולים להקל על כאבי בטן ורציתי לשאול האם איזה צמחי מרפא יכולים לעזור וכיצד אפשר להשתמש בהם. בנוסף האם תזונה יותר טובה כמו הורדת בשר ומוצרי חלב יכולה לעזור לבעיה?

 

תשובה

לכאבי בטן וגזים יכולות להיות סיבות רבות והעיקרית שבהן היא התזונה שלנו. ישנם מזונות מסויימים אשר עלולים לגרום להיווצרות גזים וכאבי בטן. מזונות כאלו הם מוצרי חלב, בשר, משקאות מוגזים, סוכרים, אלכוהול ועוד. ישנם מזונות נוספים כמו ירקות מסוימים (כמו ברוקולי או כרוב) וכן קטניות (חומוס, שעועית, עדשים) אשר חשובים לבריאותנו אולם גם כן עלולים לגרום לגזים לאנשים שאינם מורגלים בצריכתם. יכול להיות שהבת שלך סובלת מרגישות למזון מסוים או שמערכת העיכול שלה מעט חלשה. הפתרון הוא קודם כל לשים לב אילו הם המזונות הבעיתיים עבורה אשר גורמים לה לאי נוחות במערכת העיכול. ממזונות אלו כדאי להימנע בשלב הראשון עד שמערכת העיכול תרגע ויהיו פחות גזים וכאבי בטן.

במקביל, יש לשלב צמחי מרפא המרגיעים את מערכת העיכול, משפרים את תהליך העיכול, מפחיתים את הגזים ומורידים את הנפיחות. צמחים כאלו הם קמומיל, שומר, ורבנה, אניס, זנגוויל, כורכום, מנטה ועוד. יש לצרוך אותם במינונים המתאימים על מנת שיעשו את עבודתם. כאשר מערכת העיכול רגועה, ניתן לנסות ולהחזיר חלק מהמזונות בכמות קטנה יותר ולפי התגובה להמשיך ולעלות בכמותם בהדרגה או להפסיק. חשוב לעבור את התהליך הזה בליווי של מטפל מקצועי. כמו כן, כדאי לבדוק מה השתנה בשבועיים וחצי האחרונים מאז התחילו כאבי הבטן. גם למתח יש חלק חשוב בפעילות מערכת העיכול שלנו וגם הוא עלול לגרום לכאבי בטן ולגזים. כדאי לשלב בתהליך גם פעילות גופנית התורמת לרגיעה ולפעילות תקינה יותר של מערכת העיכול. אם הרופא לא מצא שום בעיה אחרת, אני בטוחה ששינוי תזונתי וטיפול בצמחי מרפא יביא לשיפור עצום בהרגשה של בתך והיא תוכל לחזור לשגרת חיים נטולת כאבים. נשמח לעזור לכן בתהליך.




אודות לילך נהרי ND | נטורופתית מוסמכת

מטפלת בקליניקה פרטית מזה כ-20 שנים. מתמחה בטיפול בדרכי עיכול עליונות, תסמונת מטבולית, הורמונלי ועוד. בוגרת בית הספר לרפואה משלימה קמפוס תל אביב בנטורופתיה. הרבליסטית מוסמכת [טיפול בצמחי מרפא] וכן מוסמכת בביופידבק שלב ב' [ניהול והפחתת סטרס]. משך כ-10 שנים מרצה בכירה במכללת רידמן לרפואה משלימה וכן במגמת נטורופתיה בבית הספר לרפואה משלימה במכון וינגייט


לילך נהרי - נטורופתית מוסמכתלילך נהרי נטורופתית מומחית


אולי יעניין אותך גם..