טיפים לטיפול בשיעול וליחה

 

שיעול וליחה הם מהתופעות הנפוצות בתקופת החורף ובד"כ מלוות בדלקת גרון כזו או אחרת. גם השיעול וגם הליחה הם תגובות של הגוף במלחמה במזהם אשר פלש במטרה לפנות אותו החוצה. בזמן שיעול וליחה ניתן להקל על ידי שימוש בצמחי מרפא ותזונה אשר תומכת במערכת החיסונית. תזונה וצמחים מהווים חלק חשוב גם בסיוע למצבי עיכול אשר עשויים לסייע לספיגה תקינה של רכיבים תזונתיים חשובים ובכך לתרום לחיזוק כללי של הגוף. שמירה על תקינות מערכת העיכול יכולה לסייע גם לדלקת בקיבה, איזון רמות סוכר בדם, הגברת אנרגיה, עצירות ועוד..


טיפים לטיפול בשיעול וליחה



חליטות צמחי מרפא | מומלץ

חליטות צמחי מרפא שונות עשויות לזרז החלמה של דלקות גרון, על ידי הרגעת שיעול והפחתת דלקת. בין צמחי המרפא הטובים לשיעול וליחה: גי'נג'ר, ליקוריץ, טימין, אניס ועוד.
שימושים אפשריים: ניתן להרתיח חצי כפית מכל צמח מרפא בכוס מים רותחים ולשתות 2-4 פעמים ביום.


מזונות מפני ליחה | מומלץ

ניתן להקל על שיעול וליחה המלווים בגודש של ליחה על ידי צריכת מזונות המוכרים כמסייעים לפינוי מוגבר של הליחה מהגוף ובמקביל הרגעת השיעול עצמו: בצל, שום, חרדל, צנון, חזרת.
שימושים אפשריים: גרדו בצל בינוני ושום. סחטו את המיץ וערבבו עם כף דבש. קחו כפית אחת כל שעתיים שלוש.


מזונות מעודדי ליחה | לא מומלץ

מזונות רבים, גם כאלו הנחשבים בריאים, גורמים לייצור מוגבר של ליחה בגוף ובזמן של שיעול המלווה עם ליחה הם לא מומלצים לצריכה על מנת שלא להגביר את עומס ייצור הליחה בגוף.
מה לעשות? יש להמנע ממזונות כגון: מוצרי חלב, בוטנים, קמח לבן, פירות הדר, סוכרים לבנים, מזון מעובד וביצים.


מחלישי מע' חיסון | לא מומלץ

בזמן שיעול וליחה הגוף ובמיוחד מערכת החיסון עובדים קשה על מנת להלחם בדלקת ולפנות את המזהמים. בתקופה זו מומלץ להימנע מהחלשה של מע' החיסון על ידי צריכת מזונות מזיקים.
מה לעשות? יש להמנע ממזונות כגון: סוכר לבן, מזון מטוגן, מוצרי חלב שמנים, שומן רווי, מזון מעובד ומשומר.