טיפול טבעי לבעיית כליות ומחלת קרוהן

 

שאלה
גילו אצל אמא שלי כי כליה שמאלית קטנה ולא מתפקדת ופעילות שתי הכליות יחד עומד על 38% בלבד מתוך 80% שזה לפי הבנתי האופטימלי נאמר לה כי היא צריכה להמעיט באכילת חלבונים ולצרוך לא יותר מ-0.7 גרם חלבון ליום בנוסף אימי סובלת גם ממחלת קרוהן ומטופלת בראפאסל וכן הלחץ דם מאוזן בעזרת כדורים שאלתי היא מה מותר לה לאכול? שכן כמעט בכל המאכלים יש חלבון, נתרן אשר כמות רבה מהם עלולה להחמיר את המצב ומה הטיפול הטבעי שיכול לעזור לה בכך שהכליה הבריאה לא חלילה תדרדר?

 

תשובה

מחלת קרוהן היא מחלה אוטואימונית בה מערכת החיסון תוקפת את מערכת העיכול ולכן הסימפטומים יכולים להופיע מהפה עד פי הטבעת. בדרך כלל הדלקת מופיע בסוף המעי הדק, אם כי יכולה להופיע לאורך כל צינור העיכול. המחלה מאופיינת בהתקפים חוזרים ונשנים של דלקת במערכת העיכול. ישנם מרכיבים בתזונה שמעודדים דלקת ומחריפים את תדירות ההתקפים וחומרתם. הכליות הם איבר חיוני ביותר בגוף מכיוון שדרך הכליות עובר כל הדם בגוף סינון לרעלים. הרעלים שמסתננים בכליות יוצאים מהגוף דרך מערכת השתן. תפקוד תקין של הכליות הוא קריטי לשמירה על בריאות ותפקוד תקין של הגוף. בחלבון יש שייר חנקני שכשמצטבר בגוף הוא רעיל. תפקיד הכליות הוא לסנן את החנקן ולהוציאו דרך השתן. כשהתזונה עשירה בחלבון העומס על הכליות הוא רב וזה לאורך זמן פוגע בתפקודם.


טיפול נטורופתי יעיל ביותר לאיזון מצבי קרוהן ושיפור תפקוד הכליות

בשני המצבים הללו לתזונה יש תפקיד מרכזי ומשמעותי בטיפול. התזונה צריכה להיות דלת חלבון ונתרן על מנת להפחית את העומס על הכליות והתזונה גם צריכה להכיל מרכיבים אנטי דלקתיים שמשפרים את פעילות מערכת העיכול ומשקמים אותה. בנוסף, ישנם צמחי מרפא מצוינים לשיפור תפקוד הכליות ולשיקום וטיפול בריריות המעי. שילוב של תזונה נכונה, צמחי מרפא ותוספי תזונה יכולים להביא לרמיסיה במחלת הקרוהן ולשיפור בתפקודי הכליות.


לסיכום, טיפול טבעי לבעיית כליות ומחלת קרוהן כולל

תזונה: אנטי דלקתית, דלת חלבון, מאזנת עיכול, מחזקת חיסונית וגופנית, משקמת ריריות
צמחי מרפא: אנטי דלקתיים, משקמי ריריות, מחזקי מערכת עיכול וכליות
תוספי תזונה: משקמי פלורת מעי, אנטי דלקתיים




אודות לילך נהרי ND | נטורופתית מוסמכת

מטפלת בקליניקה פרטית מזה כ-20 שנים. מתמחה בטיפול בדרכי עיכול עליונות, תסמונת מטבולית, הורמונלי ועוד. בוגרת בית הספר לרפואה משלימה קמפוס תל אביב בנטורופתיה. הרבליסטית מוסמכת [טיפול בצמחי מרפא] וכן מוסמכת בביופידבק שלב ב' [ניהול והפחתת סטרס]. משך כ-10 שנים מרצה בכירה במכללת רידמן לרפואה משלימה וכן במגמת נטורופתיה בבית הספר לרפואה משלימה במכון וינגייט


לילך נהרי - נטורופתית מוסמכתלילך נהרי נטורופתית מומחית


אולי יעניין אותך גם..