טיפול טבעי בתסמונת המעי הרגיש

 

שאלה
אני סובל כבר מגיל צעיר מאוד מכאבי בטן ושלשולים, לימים התברר לי שיש לי מה שנקרא כתסמונת המעי הרגיש. מיותר לציין שבמשך השנים אני מנסה כל מיני דרכים כדי להקל על הבעיה עם הצלחות חלקיות בלבד. הגעתי לשלב שבו אני רוצה לנסות לטפל בעניין בצורה רצינית מאוד ומוכן להקדיש ולהתגייס למען הצלחה. אני מבין שישי טיפול טבעי למעי רגיש ואודה לך אם תוכלי לכוון במעט מה הוא כולל והאם יש סיכויי הצלחה גבוהים?האם יש דבר כלשהו ברפואה המשלימה היכול לעזור לי?

 

תשובה

תסמונת מעי רגיש היא הגדרה המכילה צבר סימפטומים. הסימפטומים כוללים יציאות קשות\רכות או חוסר יציאות, כאבי בטן, גזים, נפיחות ועוד. לרוב המטופל מקבל אבחנה זו מהרופא לאחר שנשללו בעיות עיכול אחרות כגון מחלה מעי דלקתית, אי סבילות ללקטוז ולפרוקטוז. האבחנה של תסמונת מעי רגיש באה לתאר תופעה של סימפטומים במערכת העיכול אבל לא את הסיבה לתופעות. על מנת להבין את שורש הבעיה ומתוך כך את הפתרון לבעיה, יש לערוך אבחון יותר מדויק.

במסגרת הטיפול הנטורופתי יש קודם כל לשלול בעיות אחרות ה"מתחזות" לתסמונת המעי הרגיש. גורמים דיאטטים שונים כגון: עודף תה, קפה, משקאות מוגזים וסוכרים פשוטים יכולים לגרום לתופעות הללו. לאחר מכן יש לאבחן מה המקור לסימפטומים. תת חומציות, קנדידה מערכתית, אי סבילות למזון הם רק חלק מהאבחנות האפשריות במצב זה. לאחר קבלת אבחון מדויק ניתן לבנות תכנית טיפול מדויקת הכוללת חיזוק ושיקום מערכת העיכול על ידי תזונה קלה לעיכול, היפואלרגנית וצמחי מרפא ותוספי תזונה משקמי ומחזקי מערכת העיכול. הטיפול הנטורופתי יעיל מאוד בטיפול בתסמונת מעי רגיש מכיוון שהאבחון שנעשה מדויק.


לסיכום, טיפול טבעי בתסמונת המעי הרגיש כולל

תזונה: היפואלרגנית, קלה לעיכול
צמחי מרפא: משקמי ומחזקי מערכת העיכול, מרגיעי מערכת עצבים, אנטי עוויתים למערכת העיכול
תוספי תזונה: משקמי פלורת מעי, מחזקי מערכת עצבים




אודות לילך נהרי ND | נטורופתית מוסמכת

מטפלת בקליניקה פרטית מזה כ-20 שנים. מתמחה בטיפול בדרכי עיכול עליונות, תסמונת מטבולית, הורמונלי ועוד. בוגרת בית הספר לרפואה משלימה קמפוס תל אביב בנטורופתיה. הרבליסטית מוסמכת [טיפול בצמחי מרפא] וכן מוסמכת בביופידבק שלב ב' [ניהול והפחתת סטרס]. משך כ-10 שנים מרצה בכירה במכללת רידמן לרפואה משלימה וכן במגמת נטורופתיה בבית הספר לרפואה משלימה במכון וינגייט


לילך נהרי - נטורופתית מוסמכתלילך נהרי נטורופתית מומחית


אולי יעניין אותך גם..