טיפול טבעי בעצירות

 

שאלה
קראתי אצלכם באתר שצמחי מרפא יכולים להיות טובים כטיפול טבעי בעצירות. השאלה האם צמחי מרפא יכולים לרפא כליל בעיית עצירות או שהם רק מקלים על הבעיה. כמו כן, בהנחה שאכן צמחי מרפא יכולים לטיפול בעצירות האם ברגע שמפסיקים לקחת צמחי מרפא העצירות חוזרת או שאפשר לפתור את הבעיה מהשורש. מעניין אותי גם מה הצמח הכי טוב לטיפול טבעי בעצירות וכיצד משתמשים בו?

 

תשובה

עצירות היא מצב שבו אין פינוי תקין של פסולת מהגוף החוצה. הפסולת המצטברת, הנמצאת זמן ממושך במעיים, מפרישה רעלים רבים הנספגים חזרה אל הדם ועלולים לגרום לעייפות, אלרגיות, פגיעה בתהליכים קוגניטיביים, מחלות עור דלקתיות, מחלות מפרקים ומחלות שונות אחרות. לכן חשוב מאוד לטפל בה בהקדם! הגורמים לעצירות הם רבים - מתח, חוסר פעילות גופנית, חוסר בשתיית מים, תזונה לא טובה, הרגלי אכילה לא נכונים, שימוש בתרופות מסויימות, מחלות רקע שונות ועוד. הטיפול הטבעי בעצירות מתמקד בהבנת הגורם לבעיה וטיפול בו באמצעים שונים.


צמחי מרפא יעילים בטיפול וריפוי עצירות

צמחי מרפא הם חלק חשוב מאוד בטיפול טבעי בעצירות. הצמחים משפרים את תפקוד מערכת העיכול, תומכים בפעילות הפירוק וההפרשה בכבד, משפרים תהליכי ספיגה, משפרים את תנועתיות המעיים ומווסתים את מערכת העצבים במצבים נפשיים שונים כמו מתח. מעבר לכך, הצמחים גם עוזרים בריפוי דפנות המעי, בניקוי ושיקום הרקמות ובטיפול בנזקי העצירות כך שהטיפול הטבעי בעצירות אינו משמש רק ל"פתיחת הסתימה" אלא גם למנוע את הופעתה שוב. זאת בניגוד לשימוש בחומרים משלשלים שונים שרק פוגעים במערכת העיכול ויכולים לגרום למעי עצל ובסופו של דבר לעצירות כרונית. ישנם צמחים רבים הטובים לטיפול טבעי בעצירות. אחד מהם הוא צמח החומעה - זהו צמח בעל טעם מריר המגביר הפרשות במערכת העיכול ומגביר את זרימת הדם אל מערכת העיכול. צמח זה טוב גם לניקוי הגוף מרעלים ולכן מתאים לטיפול במצבים בהם יש חילוף חומרים איטי והצטברות רעלנים - כמו בעצירות. הוא אינו מתאים לשימוש למי שסובל משלשולים או מעודף חומציות בקיבה. כמו כן, יש להיזהר איתו בהריון. הדרך הטובה ביותר לצרוך אותו היא בטינקטורה - מיצוי נוזלי, מספר פעמים ביום. הטיפול הטבעי בעצירות חייב לכלול גם שינוי תזונתי. ישנם מזונות המסייעים לתנועתיות טובה של המעיים ולפעילות תקינה של מערכת העיכול כולה. נדאג לשלוח לך רשימה של מזונות שטובים לך ומזונות שכדאי להימנע מהם. בנוסף לצמחים ולתזונה חשוב מאוד לשלב גם פעילות גופנית! פעילות כזו משפרת את זרימת הדם אל מערכת העיכול ומגבירה את תנועתיות המעיים. אם כן, היתרון של הטיפול הטבעי בעצירות הוא שהטיפול הוא בשורש הבעיה ולא רק טיפול סימפטומטי. טיפול כזה אינו יוצר תלות ואינו גורם להתמכרות אלא תומך ועובד יחד עם הגוף כך שיחזור לפעילות תקינה.


לסיכום, הטיפול הטבעי בעצירות כולל

צמחי מרפא - לשיפור תהליכי הפירוק, הספיגה וההפרשה, לשיפור זרימת הדם ולהורדת רמות מתח.
תזונה - לשיפור תנועתיות המעיים ולפעילות תקינה של מערכת העיכול.




אודות לילך נהרי ND | נטורופתית מוסמכת

מטפלת בקליניקה פרטית מזה כ-20 שנים. מתמחה בטיפול בדרכי עיכול עליונות, תסמונת מטבולית, הורמונלי ועוד. בוגרת בית הספר לרפואה משלימה קמפוס תל אביב בנטורופתיה. הרבליסטית מוסמכת [טיפול בצמחי מרפא] וכן מוסמכת בביופידבק שלב ב' [ניהול והפחתת סטרס]. משך כ-10 שנים מרצה בכירה במכללת רידמן לרפואה משלימה וכן במגמת נטורופתיה בבית הספר לרפואה משלימה במכון וינגייט


לילך נהרי - נטורופתית מוסמכתלילך נהרי נטורופתית מומחית


אולי יעניין אותך גם..