טחינה - 10 יתרונות בריאותיים

 

טחינה היא מזון נפוץ ומוכר היטב במטבח הישראלי. ניתן להכינה במגוון דרכים וצורות כל אחד על פי טעמו. טחינה המיוצרת משומשום מלא בריאה יותר. חשוב לדעת כי סלטי טחינה הנמכרים בסופרים מכילים כמויות שומן גבוהות מאוד ובנוסף חומרים משמרים ולכן הם לא מומלצים! הכי בריא הוא להכין טחינה לבד בבית. ההכנה היא קלה ופשוטה ומתקבל מוצר בריא ביתי וטעים. טחינה מהווה מקור טוב למינרלים וויטמינים רבים. היא עשירה בברזל ולכן יכולה לסייע בטיפול באנמיה. כמו כן היא מכילה כמויות גבוהות של סידן מה שהופך אותה לטובה לחיזוק עצמות. טחינה גם מסייעת באיזון רמות סוכר בדם והיא יכולה לסייע במצבי סוכרת סוג 2, הרזיה בריאה ועוד. אם ניקח בחשבון שבהכנת טחינה מוסיפים בדרך כלל גם שום, לימון ופטרוזיליה הרי מתקבל שילוב בריאותי מדהים!


טחינה - יתרונות בריאותיים


צמחי מרפא לניקוי רעלם מהגוףצמחי מרפא לניקוי רעלים מהגוף


• מסייעת בהורדת כולסטרול רע

• תורמת לשמירה על בריאות הלב

• עשירה בסידן - מחזקת עצמות

• מסייעת באיזון רמות סוכר בדם

• טובה לשיפור תהליכי עיכול

• מכילה כמויות גבוהות של ברזל

• טובה לטיפול באנמיה

• מגבירה אנרגיה

• טובה לתהליכי הרזיה

• עשירה בחלבונים


רגישות לשומשום
בישראל התרבו מקרי האלרגיות אצל תינוקות בשל שילוב מוצרי שומשום בתמ"ל עוד לפני גיל שנה. עקב ריבוי מקרי האלרגיה בקרב תינוקות מתחת לשנה ממליץ משרד הבריאות לתת שומשום ומוצריו רק אחרי גיל שנה.


התוכן בדף זה משמש לצרכי מידע בלבד והוא אינו משמש כעיצה רפואית או תחליף להתייעצות/טיפול עם מומחה/רופא. נשים בהריון, מניקות, אנשים הסובלים ממחלות כרוניות ו/או הנוטלים תרופות יש להיוועץ ברופא או בעל מקצוע בטרם צריכה/שימוש.