חומץ תפוחים ותרומתו לחיזוק מערכת העיכול

 

שאלה
בשמות השמונים והתשעים היה מאוד פופלרי לשתות חומץ תפוחים כי דיברו על סגולות בריאותיות רבות שיש לחומץ. היום אני לא שומע הרבה על חומץ תפוחים ומעניין האם זה בגלל שזה היה סתם תרגיל שיווקי או שבאמת יש לחומץ תרומה בריאותית כלשהיא  לחיזוק מערכת העיכול או חיזוק אחר של הגוף?

 

תשובה

חומץ תפוחים הינו מוצר המיוצר מתסיסה של תפוחים. במידה והחומץ אינו מפוסטר, הוא מכיל כמויות יפות של אנזימים ומינרלים. כמו כן מייחסים לחומץ תפוחים יכולות חיטוי ויש אף טוענים שהוא יעיל כמו אנטיביוטיקה. חומץ התפוחים נהיה פופולארי בעקבות הספר "רזה לתמיד". ספר זה המליץ על שינוי אורח חיים להרזיה ושמירה על משקל תקין על ידי הגישה הטבעונית. בין השאר הומלץ שם על החומץ להרזיה. ישנם תנועות טבעוניות הממליצות על שתיית חומץ תפוחים בבוקר. הם טוענים שזה מטהר את הגוף. החומץ הטבעי מכין את מערכת העיכול לעיכול וספיגה על ידי טעמו החמוץ.

במסגרת הטיפול הנטורופתי ישנם כלים נוספים יעילים ביותר לחיזוק מערכת העיכול. חולשת מערכת העיכול היא תופעה מאוד נפוצה, ולרוב היא מתבטאת בתת חומציות, או כפי שהיא נקראת "היפוכלורדריה". מצב זה מתאפיין בסימפטומים כגון גזים, נפיחות, כבדות אחרי האוכל, צרבות, עצירות ועוד. מזון לא מתעכל בצורה יעילה, מותסס במערכת העיכול, וכתוצאה מכך אין ספיגה של ויטמיני ומינרלים. ההשלכות של חסרים אילו, לאורך זמן, רבים. על ידי הטיפול הנטורופתי ניתן לפתור את הבעיה.

חומץ תפוחים היא רק דוגמא אחת של דרך טבעית לחזק את מערכת העיכול. בנוסף, תזונה קלה לעיכול, אשר תקל על מערכת העיכול החלשה, מאוד חשובה. ישנם גם צמחי מרפא, בעיקר בעלי טעם מריר, שמקדמים הפרשה של מיצי קיבה ופועלים לעיכול תקין וחיזוק מערכת העיכול. צמחי מרפא כגון גדילן מצוי פועלים על הכבד ועל הקיבה לחיזוקה ושיקומה.




אודות לילך נהרי ND | נטורופתית מוסמכת

מטפלת בקליניקה פרטית מזה כ-20 שנים. מתמחה בטיפול בדרכי עיכול עליונות, תסמונת מטבולית, הורמונלי ועוד. בוגרת בית הספר לרפואה משלימה קמפוס תל אביב בנטורופתיה. הרבליסטית מוסמכת [טיפול בצמחי מרפא] וכן מוסמכת בביופידבק שלב ב' [ניהול והפחתת סטרס]. משך כ-10 שנים מרצה בכירה במכללת רידמן לרפואה משלימה וכן במגמת נטורופתיה בבית הספר לרפואה משלימה במכון וינגייט


לילך נהרי - נטורופתית מוסמכתלילך נהרי נטורופתית מומחית


אולי יעניין אותך גם..