הורדת כולסטרול על ידי תזונה בלבד

 

שאלה
אני שומע רבות על כך שכולסטרול גבוה הוא תופעה שאי אפשר להתמודד איתה אלה עם תרופות כי בעצם הכולסטרול מיוצר בכבד ולכן זה לא משנה מה אוכלים זה לא עוזר. גם קראתי לא מזמן מאמר או מחקר לא זוכר שדיבר על זה שמזון עשיר בכולסטרול לא משפיע על רמות הכולסטרול בגוף עצמו ולכן זה לא משנה. לעומת זאת קראתי אצלך באתר כתבה על זה שאפשר כן להוריד כולסטרול רק על ידי תזונה וצמחי מרפא. אודה לך אם תוכלי להרחיב איך לדעת כן אפשרי לטל בבעיה בדרך טבעית בלבד בלי תרופות.

 

תשובה

כולסטרול גבוה הוא אחד הסימנים השכיחים ביותר לעומס מטבולי. עקב עומס של שומן הכבד מייצר כולסטרול בכמות גבוהה. הגוף לא זקוק לכל הכולסטרול הרב, ומולקולות הכולסטרול משוטטות בזרם הדם, הופכות את הדם צמיגי, מתחמצנות, שוקעות בדפנות העורקים וגורמות להיצרותם. זהו התהליך של טרשת העורקים שגורם לתחלואת כלי הדם ובהמשך יכול לגרום למחלת לב פעילה. זה נכון שהכבד הוא שמייצר את רוב הכולסטרול בגוף, ואף אפשר להגיד שהכולסטרול שאנו צורכים דרך המזון זניח לחלוטין. אז איך בכל זאת התזונה קשורה לרמות גבוהות של כולסטרול בדם? עודף של שומנים מסוג רווי וצמחי מוקשה מעודדים את הכבד לייצר עודפי כולסטרול. חוסר בסיבים תזונתיים מעודד ספיגה מחודשת של כולסטרול לדם. שילוב של תזונה עשירה בשומן מן החי ותזונה דלה בירקות, פירות, דגנים מלאים וקטניות - תיצור עומס מטבולי בגוף ועודפים - של משקל, סוכר, לחץ דם וגם כולסטרול. על מנת לפתור את הבעיה יש להוריד בצורה דרמטית את העומס מהכבד ועל ידי כך להתחיל ולנקות את כלי הדם.


טיפול נטורופתי ממוקד להורדת כולסטרול

במסגרת טיפול נטורופתי ניתן להתאים תכנית טיפול, שבגילך ובמצבך תניב סיכויי הצלחה של קרוב ל 100% בירידת רמות הכולסטרול. הירתמות לתכנית טיפול הכוללת תזונה מתאימה, תוספי תזונה, צמחי מרפא ופעילות גופנית נכונה, תוביל לאיזון הכבד ורמות הכולסטרול בדם. ניסיון קליני רב שנים הוכיח שבגילך ובמצב בריאותך ניתן במסגרת הטיפול הנטורופתי לאזן את רמות הכולסטרול על ידי שינוי אורח חיים בלבד. שינוי תזונתי לתזונה צמחית ובריאה תוביל לניקוי הגוף. בנוסך, ישנם צמחי מרפא מצוינים לניקוי כלי הדם ואיזון הכבד. צמח מרפא כגון סינרה וטרקסקום הינם צמחי מרפא המשפיעים ישירות על הכבד - מנקים ומנקזים אותו מעודפי שומן ומאזנים את פעילותו.


לסיכום, טיפול נטורופתי לאיזון רמות כולסטרול כולל:

תזונה: עשירה בסיבים תזונתיים לניקוי הכבד וכלי הדם
פעילות גופנית: להעלאת הכולסטרול הטוב והורדת השומנים בגוף
צמחי מרפא: לניקוי וניקוז הכבד מכולסטרול




אודות לילך נהרי ND | נטורופתית מוסמכת

מטפלת בקליניקה פרטית מזה כ-20 שנים. מתמחה בטיפול בדרכי עיכול עליונות, תסמונת מטבולית, הורמונלי ועוד. בוגרת בית הספר לרפואה משלימה קמפוס תל אביב בנטורופתיה. הרבליסטית מוסמכת [טיפול בצמחי מרפא] וכן מוסמכת בביופידבק שלב ב' [ניהול והפחתת סטרס]. משך כ-10 שנים מרצה בכירה במכללת רידמן לרפואה משלימה וכן במגמת נטורופתיה בבית הספר לרפואה משלימה במכון וינגייט


לילך נהרי - נטורופתית מוסמכתלילך נהרי נטורופתית מומחית


אולי יעניין אותך גם..