הורדת חשק למתוק



חשק למתוק עלול להוות מכשול בכל תהליך הרזיה. הצורך באכילת משהו מתוק, במיוחד אחרי ארוחה עשוי להצביע פעמים רבות על חוסר איזון תזונתי וכן על צריכת יתר של סוכר לבן. יש הקושרים חוסרים במינרלים מסוימים כגון כרום בתשוקה למתוק. עם זאת, ידוע כי חוסר איזון רמות סוכר בדם הוא אחד הסיבות המרכזיות לתחושת רעב מתמשכת ורצון למתוק. לבעיה זו יש פתרונות מהמזון והן על ידי צמחי מרפא. הקינמון, לדוגמא, נחקר רבות והוא נמצא בשימוש מרכזי במוצרים רבים המיועדים לאיזון רמות סוכר בדם. כמו הקינמון, צמח המרפא ג'ימנמה גם הוא אחד המוכרים בתחום סוכרת סוג 2.


הורדת חשק למתוק

קינמון:

לקינמון טעם מתקתק והוא נחשב לאחד הצמחים המוכרים והנחקרים בתחום איזון רמות הסוכר. בשל יכולת זו של הקינמון הוא עשוי לסייע בהורדת חשק למתוק, במיוחד אחרי ארוחות לא מאוזנות. ניתן לשלב קינמון טחון או לשתות כחליטה.

ג'ימנמה:

זהו אחד מצמחי המרפא החשובים לאיזון רמות סוכר בדם והורדת חשק למתוק. הג'ימנמה עשויה לסייע בהפחתת רגישות קולטני הטעם המתוק. את הג'ימנמה ניתן לצרוך במיצוי תקני בכמוסות, אבקה או חליטה אחרי ארוחות.

שומר:

לשומר ערך קלורי נמוך ביותר והוא עשיר מאוד בסיבים, תכונות אלו הופכות אותו למאכל מצוין כאשר עולה הצורך והחשק למתוק. השומר מתעכל בצורה איטית ומסייע מאוד להרגעת מערכת העיכול וכן להפחתת נפיחות, גזים או כאבי בטן.

תפוח עץ:

מה לא נאמר על הפרי הנפלא הזה. תפוח עץ עשיר מאוד בפקטין ובסיבים תזונתיים העוזרים מאוד להסדרת תהליכי עיכול ולהפחתת החשק למתוק. ישנם זנים של תפוחים מתוקים לכשעצמם יכולים להוות תחליף מצויין למתוקים אחרים.