דייסת שיבולת שועל לטיפול בגסטריטיס



דייסה המכילה שיבולת שועל בתוספת מזונות אחרים עשויה להיות טובה כחלק מטיפול תזונתי נטורופתי לגסטריטיס - דלקת בקיבה. שיבולת שועל הינה דגן נפוץ המשמש גם כצמח מרפא. שיבולת שועל מכילה ריכוזים גבוהים של ויטמיני B התורמים להרגעה של מערכת העיכול - חשובים להסדרת עיכול כאשר ברקע דלקת. כמו כן שיבולת שועל מכילה כמות גבוהה של סיבים מסיסים ייחודיים, חלקם מסוג הנקרא בטא גלוקן - כאשר סיבים אלו באים במגע עם נוזלים הם מפרישים חומרי סיכוך העשויים להגן על ריריות מערכת העיכול - הגנה זו של ריריות חשובה להפחתת הגירוי בזמן גסטריטיס. מעבר לכך הסיבים התזונתיים מסייעים לפעולת עיכול תקינה על ידי הגדלת אוכלוסיית החיידקים הטובים במעי. שבבי שיבולת שועל להכנה מהירה של דייסה קלים יחסית לעיכול והם מספקים רמת אנרגיה זמינה לאורך זמן. דייסת שיבולת שועל בתוספות בריאות שונות כגון קינמון, בננה, חלב שקדים, זרעי צ'יה ועוד יכולים להגביר את התרומה הבריאותית בצורות שונות ולמצבים שונים מעבר לדלקתיות בעיכול: הפחתת מתח והרגעה, סיוע בחיזוק חיסוני, שיפור פירוק וספיגה במעי, הקלה עצירות, סיוע לשמירה על העצמות ועוד..


דייסת שיבולת שועל בריאה


כיצד דייסת שיבולת שועל מועשרת יכולה לתרום לטיפול טבעי בגסטריטיס


מעבר לתרומתה הגבוהה של שיבולת שועל בטיפול לדלקת בקיבה הרי שניתן להוסיף לדייסה מספר רב של מזונות אשר גם הם יכולים לסייע באיזון רמת החומציות והפחתת רמת הדלקת - בעיקר מזונות העשירים בנוגדי חמצון -חומרים אנטי דלקתיים שונים, קלים לעיכול ומסייעים בהגנה על ריריות הקיבה. חשוב לבחור את האיכות הגבוהה ביותר של כל סוג מזון ולהימנע ככל האפשר ממוצרים המכילים תוספות סוכר - למשל חלב אורז או שקדים - אזי רק 100% ללא תוספות כאלו או אחרות כלל. הנה מספר רעיונות למזונות שונים לתוספת לדייסת שיבולת שועל היכולים במקביל , כאמור, לסייע לטיפול בגסטריטיס


טיפול טבעי לגסטריטיסטיפול נטורופתי לגסטריטיס


חלב אורז

לוודא כי עשוי מאורז מדולל במים 100% טבעי ללא תוספת סוכר או ממקים אחרים, חלב האורז קל מאוד לעיכול והוא מסייע בכך להפחתת העומס על הקיבה ומניעת ייצור חומציות וגירוי גבוהים על ריריות הקיבה.


חלב שקדים

עשוי משקדים מדוללים במים, כמו חלב האורז חשוב לוודא כי חלב השקדים 100% טבעי ללא תוספות כלשהן. חלב שקדים מכיל מינרלים שונים כגון סידן ומגנזיום והוא בעל יכולת לפעילות אנטי דלקתית החשובה במהלך טיפול נטורופתי בדלקת בקיבה -גסטריטיס. חלב שקדים גם קל לעיכול ואינו מהווה מעמסה גבוהה מידי על הקיבה בזמן פירוק המזון.


חלב סויה

עשיר בחלבון צמחי מלא, מכיל פיטואסטרוגנים בעלי פעילות נוגדת סרטן - חשוב לוודא כי חלב הסויה הוא איכותי וללא תוספות או ממתיקים. חלב סויה מכיל נוגדי חמצון כאמור אשר עיקר יכולתם היא הקטנת נזקי רדיקלים חופשיים העלולים לפגוע בשלמות התאים. נוגדי חמצון אלו בעלי יכולת אנטי דלקתית והם טובים כחלק מטיפול לגסטריטיס. חלב סויה גם משפיע לטובה - אצל נשים - על תהליכים הורמונליים ובכך יכול לסייע למצבי שונים הקשורים לאיזון הורמונלי.


בננה

מכילה אנרגיה זמינה בפירוק איטי, עשירה במינרלים כגון אשלגן ומגנזיום בסיבים תזונתיים והיא קלה לעיכול. תכונות אלו הופכות את הבננה לפרי בריא במיוחד והיא עשוייה לתורם לתהליכים רבים כגון איזון לחץ דם, הרגעה של מערכת העיכול והרגעה כללית. הבננה היא אחד הפירות הנפוצים בעולם. חשוב לאכול בננה רק כשהיא בשלה במלואה ורכה.


פירות יער

פירות יער כגון אוכמניות, פטל, תותים ועוד הם מקבוצת המזון העשירים במיוחד בנוגדי חימצון חזקים מסוג פלבנואידים. נוגדי חמצון אלו בעלי תרומה גבוהה למגוון תהליכים דלקתיים ואחרים. צריכה קבועה של פירות יער יכולה להיות בעלת השפעה חיובית כחלק מטיפול נטורופתי לדלקת בקיבה. נוגדי החמצון מסייעים גם להגנה מפני נזקי חימצון ורדיקלים חופשיים והם תורמים להאטת תהליכי הזדקנות


תפוח עץ

אחד הפירות הבריאים בעולם - ישנם אלפי זנים של תפוחי עץ אך כולם זהים כמעט מבחינת תרומתם הבריאותית וכמות הקלוריות שלהם. תפוח עץ עשיר בסיבים מסוג פקטין והוא עשוי לסייע לאיזון כולסטרול וסוכר בדם, לשיפור פעולות עיכול - במיוחד עצירות. רסק תפוחי עץ ללא הקליפה קלים לעיכול והם יכולים לתרום להפחתת דלקתיות ברירית הקיבה.


אגוזי מלך

אגוזי מלך עשירים במיוחד באומגה 3 - חומצת שומן חשובה המסייעת להפחתת תהליכי דלקת ודילול הדם. תרומה זו משמעותית כחלק מטיפול תזונתי טבעי בגסטריטיס. ריכוזים גבוהים של חומצות שומן מסוג אומגה 3 טובים גם למערכת העצבים למגוון תפקודים קוגנטיביים והן להרגעה כללית. צריכה קבועה של אגוזי מלך חשובה כחלק מתזונה נבונה לשמירה על הבריאות.


שקדים

שקדים מהווים מקור טוב מאוד לחומצות שומן חיוניות והם מכילים כמות גבוהה של מינרלים כגון סידן, מגנזיום וברזל. חשוב לצרוך שקדים טבעיים לא קלויים או מומלחים - תהליך הקלייה מחמצן את השומן אשר בשקד והופך אותם למזיק. כמו כן המלחה גבוהה גם היא אינה תורמת לבריאות מאחר וריכוזי נתרן גבוהים אינם מומלצים. מעבר לכך השקד הוא מזון אידאלי ומצוין לבריאות.


זרעי פשתן

זרעי פשתן עשירים בסיבים מסוג ליגננים בעלי פעילות נוגדת חימצון ואנטי סרטנית - זרעי פשתן עשירים גם באומגה 3 אולם יש לטחון אותם על מנת לאפשר את ספיגתם החומרים המזינים שבהם - זרעי פשתן בצורתם השלמה אינם מתעכלים  - זו הסיבה שיש צורך לטחון אותם. ההמלצה היא לשמור את זרעי הפשתן הטחונים במקפיא. ניתן לטחון בכל פעם כמות קטנה על מנת להימנע מירידה באיכות הזרעים.


המתקה

מי שרוצה להמתיק את דייסת שיבולת השועל מומלץ עם מולסה - דבש המיוצר מקנה סוכר, עשיר בעיקר בברזל וסידן או עם סילאן - דבש תמרים, עשיר במינרלים כגון סידן ומגנזיום או עם סירופ חרובים - דבש מחרובים, פרי עשיר ברכיבים תזונתיים כגון חלבון, ברזל, סידן ועוד. בכל מקרה חשוב מאוד לוודא כי כל מוצר המתקה הוא טהור ב100% ואינו מכיל תוספות של סוכר או ממתקים מלאכותיים וכן תוספות של חומרים משמרים או צבעי מאכל. חשוב לקרוא היטב את תוויות המזון על מנת להבין איזה סוג של מוצר הכי מתאים עבורך.