גזים לתינוק בן 3 חודשים עם כאבי בטן

 

שאלה
התינוק שלי בן שלושה חודשים ולאחרונה החל לסבול מגזים וכאבי בטן. אני שמה לב שזה קורה במיוחד לקראת אחר הצהריים ערב. הוא מתחיל לצרוח ולהתפתל. מאחר והוא הילד השני שלי אני לא מתרגשת מהר מגזים לתינוק אבל מכיוון שהתינוקת הראשונה שלי לא ממש סבלה מגזים וכאבי בטן אין לי הרבה ניסיון עם הבעייה הזו. קראתי שיש כמה מוצרים להקלה על גזים לתינוק וכאבי הבטן ורציתי לשאול האם הם באמת עוזרים? כמו כן מאחר והוא מקבל תמ"ל האם יכולה להיות השפעה על הגזים מכך? עוד שאלה בבקשה לגבי התמ"ל האם את מכירה משהו מומלץ ביותר שיכול לעזור גם לגזים לתינוק?

 

תשובה

בואי נתחיל מהסוף, תמ"ל יכול להוות בעיה ולהחמיר גזים והבדיקה הכי פשוטה זה פשוט להחליף תמ"ל או להחליף לחלב צמחי. יש סיכוי שהתינוק רגיש לחלב. לגבי גזים לתינוק הרי שמה שאת מתארת הוא מאוד אופייני לבעיית גזים אצל תינוקות - כאב מלווה בבכי רב עם התפתלויות. מאחר ואת לא מתרגשת כמו שאת כותבת את עושה את הדבר הנכון, למרת שזה לא קל לראות כך את תינוקך צורח וכואב. גזים לתינוק חולפים בדרך כלל אחרי מספר שבועות. אולם אם את רוצה להקל עליו עם מוצר כלשהוא הרי שאני ממליצה לנסות משהו טבעי.


צמחי מרפא יעילים מאוד בהרגעת מערכת העיכול

ישנם הרבה מוצרים טבעיים טובים לבעיית גזים לתינוק, מאחר ואני מכירה צמחי מרפא אני יכולה לספר לך שיש צמחי מרפא מצויינים לבעיית הגזים וכאבי הבטן גם יחד, למעשה צמחי המרפא טובים לכל בעיית עיכול שיכולה לצוץ כמו עצירות, עוויתות במעיים, בעיות עיכול, נפיחות וכמובן גזים אצל תינוקות. צמחי המרפא מרגיעים מאוד את מערכת העיכול ומשחררים את הגזים הכלואים בהם - מאחר ומערכת העיכול של התינוק עדיין לא מפותחת דיה חשוב להקל עליו כמה שיותר. צמחי מרפא כמו קמומיל ושומר מסייעים לשיכוך כאבים במערכת העיכול לצד פעילות אנטי דלקתית מרגיעה. השומר לדוגמא הוא צמח מאוד מוכר לטיפול בבעיית גזים לתינוק במיוחד בגלל יכולתו לשפר תהליכי ספיגה ועיכול ובכך מניעת היווצרות גזים במערכת העיכול הרגישה של התינוק. זה לגבי שאלתך האם מוצר טבעי עוזר ובכך בהחלט כן. לגבי שאלתך מהו התמ"ל העדיף הרי שאני חושבת שהנקה היא הדבר הטוב ביותר לתינוק למרות שגם תינוק יונק יכול לסבול מגזים אבל עדיין זהו המזון האופטימלי עבורו. אני לא ממש יודעת איזה תמ"ל עדיף על השני. כמו שכתבתי לגבי בדיקת הגורם לגזים אצל התינוק שלך החליפי את התמ"ל וראי מה יקרה. לסיכום זה שאת רגועה זהו הדבר החשוב ביותר במצב הזה כי הוא אכן חולף.. ולהקלה - נסי צמחי מרפא, הם עובדים מצויין.




אודות לילך נהרי ND | נטורופתית מוסמכת

מטפלת בקליניקה פרטית מזה כ-20 שנים. מתמחה בטיפול בדרכי עיכול עליונות, תסמונת מטבולית, הורמונלי ועוד. בוגרת בית הספר לרפואה משלימה קמפוס תל אביב בנטורופתיה. הרבליסטית מוסמכת [טיפול בצמחי מרפא] וכן מוסמכת בביופידבק שלב ב' [ניהול והפחתת סטרס]. משך כ-10 שנים מרצה בכירה במכללת רידמן לרפואה משלימה וכן במגמת נטורופתיה בבית הספר לרפואה משלימה במכון וינגייט


לילך נהרי - נטורופתית מוסמכתלילך נהרי נטורופתית מומחית


אולי יעניין אותך גם..