גויאבה - 10 יתרונות בריאותיים

 

גויאבה היא פרי שנוי במחלוקת בעיקר בגלל הריח החזק הנודף ממנה. ישנם כאלו האוהבים אותה מאוד וכאלו שלא יכולים להתקרב אליה. אולם אין מחלוקות לגבי התרומה הבריאותית של הגויאבה אשר מציעה שלל של ויטמינים, מינרלים ונוגדי חימצון אשר יכולים לסייע למגוון רחב של מצבי בריאות. בגויאבה כמות גבוהה של ברזל אשר זמינותו לגוף היא טובה במיוחד. הגויאבה ידועה גם בתכולת ויטמין C גבוהה מאוד (ראו מידע בנפרד) ולמעשה רק האסרולה (פרי ברזילאי) מכיל יותר ויטמין C ממנה. לסיכום, למי שקשה עם ריח של גויאבה, הנה כמה סיבות לנסות ולהתגבר בכל זאת..


גויאבה - יתרונות בריאותיים

• מסייעת בהפחתת רמות סוכר

• מכווצת - טובה לשלשולים

• נוגדת זיהומים ופטריות

• אנטי חיידקית

• מפחיתה תסמיני גיל מעבר

• עשוייה להקל על דלקות גרון

• טובה לטיפול באנמיה

• מחזקת חיסונית

• מסייעת בהורדת חום

• תורמת לבריאות העור

 

פי 4 ויטמין C
גויאבה היא אחד הפירות העשירים ביותר בויטמין C. היא מכילה כמות גבוהה פי 4 (!) של ויטמין C מאשר מתפוז, לימון או קלמנטינה.


התוכן בדף זה משמש לצרכי מידע בלבד והוא אינו משמש כעיצה רפואית או תחליף להתייעצות/טיפול עם מומחה/רופא. נשים בהריון, מניקות, אנשים הסובלים ממחלות כרוניות ו/או הנוטלים תרופות יש להיוועץ ברופא או בעל מקצוע בטרם צריכה/שימוש.