בריאות צבעי המזון

 

מחקרים אשר בוצעו בשנים האחרונות גילו כי מזונות רבים מכילים רכיבים חשובים במיוחד לבריאות. רכיבים אלו קרויים פיטוכימיקלים שהם למעשה הפיגמטים אשר מקנים למזון את צבעו האופייני. פיטוכימיקלים אלו עשויים לתרום רבות לבריאותנו בצורות שונות אך בעיקר תרומתם היא לחיזוק ואיזון מערכת החיסון החשובה בין השאר גם לחיזוק עמידות הגוף בפני סטרס - ומכאן לשיפור מצב רוח והרגעה. פיטוכימיקלים שונים טובים לדוגמא לסיוע למצבי דלקת בקיבה, איזון רמות סוכר בדם, התמודדות עם הליקובקטר פילורי, האטת תהליכי הזדקנות, שיפור יכולות קוגנטיביות ועוד. ההמלצה הכללית היא לצרוך מזונות מכול הצבעים כמה שניתן. נהוג לחלק את המזונות ל-5 קבוצות צבעים כאשר לכל קבוצת צבע יש תכונות בריאותיות ייחודיות לה. לפניך טבלה המרכזת את היתרונות הראשיים של כל פיגמנט צבע |
כיצד להפחית מתח ולשפר מצב רוח עם צמחי מרפא


הפחתת סטרס ולחץתזונה להורדת מתח


בריאות בצבעי המזון


צבע אדום


מזונות בצבע אדום עשירים בלייקופן ואנתוציאנינים - אלו נוגדי חימצון רבי עוצמה והם טובים במיוחד לשמירה על תקינות התאים וכן לשמירה על הלב.

סוגי מזון הנכללים בקבוצת הצבע האדום:
תפוח עץ, פלפל אדום, תות שדה, אבטיח , עגבנייה, רימון, פטל, צנון וצנונית ועוד


צבע כתום


מזונות בצבע כתום עשירים בפיגמנטים כגון בטא-קרוטן, אלפא-קרוטן וקרטנואידים המוכרים ביכולתם לשמירה על שלמות התאים וכן בסיוע לחיזוק המערכת החיסונית בגוף.

סוגי מזון הנכללים בקבוצת הצבע הכתום:
גזר, דלעת, בטטה, מלון כתום, נקטרינה, מנגו, משמש, אפרסק, תפוז, תירס ועוד


צבע ירוק


מזונות בצבע ירוק מכילים כלורופיל המסייע למלחמה בסרטן ובעיקר לוטאין התורם לשמירה על ראייה תקינה.

סוגי מזון הנכללים בקבוצת הצבע הירוק:
מלפפון, אבוקדו, עלים ירוקים, תרד, חסה, כרוב, ברוקולי, קישוא, עשבי תיבול ועוד


צבע סגול


מזונות בצבע סגול עשירים בפיגמנטים הקרויים אנתוציאנינים שהם נוגדי חימצון רבי עוצמה המסייעים רבות להאטת תהליכי הזדקנות וכן לשיפור תפקודים קוגנטיביים.

סוגי מזון הנכללים בקבוצת הצבע הסגול:
ענבים סגולים, אוכמניות, חסה סגולה, סלק , שזיף, ארטישוק סגול, חציל, בצל סגול ועוד


צבע לבן


מזונות בצבע לבן מכילים בעיקר תרכובות גופרית כגון האליצין המוכר הנמצא בשום. תרכובות אלו מסייעים בעיקר כאנטי חיידקיים, אנטי דלקתיים, וכן לשמירה על בריאות כלי הדם.

סוגי מזון הנכללים בקבוצת הצבע הלבן:
שום, בצל, סלרי, כרובית, פטריות, ליצי', בצלצלים, תפוח אדמה, כרישה ועוד


הפחתת סטרס ולחץתזונה להורדת מתח