בננה - מידע כללי ובריאותי

 

בננה היא אחד הפירות הפופולריים בעולם. ישנם למעלה מ-1000 זני בננות בעולם והיא נאכלת בכמויות גבוהות הרבה יותר מפירות רבים יחדיו.. מה עושה את הבננה לפרי כה פופולרי? שילוב של טעם ובריאות! בננה אמנם מכילה כ-100 קלוריות לפרי ממוצע אולם היא מתוקה וטעימה והיא מכילה כמויות גבוהות של אשלגן ומגנזיום (קראו בהמשך בהרחבה) - מינרלים אלו טובים מאוד לאיזון לחץ דם גבוה. בננה גם עשירה בוויטמיני B אשר עשויים לסייע להגברת מצב רוח ולהרגעה. כמו כן בננה מכילה כמות גבוהה של סיבים והיא יכולה לסייע לתחושת שובע לאורך זמן..


תפוז - עובדות ומידע בריאותי


מידע בריאותי וכללי על בננות

פצצת אנרגיה

לפני שנים שווקה הבננה תחת הסיסמא "פצצת אנרגיה צהובה" - האמת שיש הרבה מאחורי האמירה הזו. בננה ממוצעת מכילה כ-100 קלוריות ויחד עם מינרלים כגון אשלגן, מגנזיום, מנגן, וויטמינים מקבוצת B - הופכים אותה לאחד הפירות המזינים ואשר מספקים רמת אנרגיה גבוהה יחד עם שיפור מצב רוח והרגעה. לא פלא ש50% מהבננות בעולם נאכלות לארוחת הבוקר. ואכן בננה היא פרי מצוין לארוחת בוקר - היא קלה לעיכול, מספקת אנרגיה טובה המתפרקת בצורה איטית לאורך זמן - זו גם הסיבה שטניסאים רבים אוכלים בננה בזמן משחקים - על מנת לקבל אנרגיה בצורה מדורגת.


אנרגיה זמינה לאורך זמן

מאחר והבננה מכילה כמות גבוהה של סיבים - היא נספגת בצורה איטית ובכך מעלה את רמת הסוכר בדם בצורה מאוזנת ומתונה. פעולה זו חשובה לשמירה על רמות סוכר תקינות בדם ועל מנת לסייע בהמרצה והגברת אנרגיה - עליה חדה ברמת הסוכר בדם גוררת גם ירידה חדה אשר אחריה מגיעה גם עייפות - בגלל השפעתה הטובה של בננה על רמות הסוכר בדם, היא פרי מצוין לצריכה בכל מצב בו נדרשת אנרגיה לצד הרגעה - זו אחת הסיבות מדוע טניסאים רבים אוכלים בננה בצורה איטית לאורך המשחק - בננה מצוינת לזמני מבחנים לתלמידים - שם נדרשת כמות ריכוז גבוהה לצד עירנות ורגיעה.


סבתא וקליפת בננה

הנה כמה נתונים ועובדות ממקורות שונים כחלק מ"סיפורי סבתא" אשר רבים מתבררים כבדויים, משעשעים ואולי חלקם עובדתי.. אז במסגרת זו ישנו מידע רב על השימושים והיתרונות של קליפת הבננה - ולא רק כסמל המזהיר מפני החלקה עליה. חלקה הפנימי של קליפת הבננה עשיר גם הוא במינרלים שונים וכאמור, מקורות שונים מספרים כי קליפת הבננה יכולה לסייע להרגעת עקיצות יתושים, לסייע בהלבנת שיניים, לעזור בהגברת מראה חיוני לשיער ועוד.


בננה - הסלבריטי של הפירות

בננה היא אחד הפירות הנמכרים והנצרכים ביותר בעולם - יותר מפירות רבים אחרים - בננה היא אמנם פרי חורפי אבל כיום מגדלים בננות בעונות שונות וניתן לצרוך אותה כמעט לאורך כל השנה. מאחר ובננה טובה להגברת עירנות, אנרגיה, מצב רוח והרגעה - כמחצית מכמויות הבננה בעולם נאכלת על ידי אנשים בכל העולם כחלק מארוחת הבוקר - בתוך דייסה, על לחם (כן כן.. במדינות הצפון כמו בדנמרק נהוג לאכול בננה על לחם) או סתם לבד..


זה לא רקוב זה דבש

אמירה זו קשורה יותר מכל לבשלות הבננה. מתי הכי טוב לאכול בננה? האמת שכמו כל פרי, גם בננה אמורה להיאכל כשהיא בשלה במלואה. בננה בשלה כשהיא רכה, קליפתה צהובה ומתחילים להופיע עליה נקודות שחורות. גישות שונות גורסות כי בננה לא בשלה דיה עלולה לגרום לנזק יותר מתועלת. יש אנשים שאוהבים לאוכל בננה כשהיא בשלה מאוד על גבול המעוך/רקוב.. וכנראה בנקודת זמן זו הומצאה האימרה " זה לא רקוב זה דבש" - אכן ככל שבננה מבשילה יותר היא הופכת למתוקה יותר - הרבה מאוד אנשים אוהבים לאכול בננות בדיוק ברמת בשלות זו, אבל ישנם הרבה אחרים אשר אוהבים בננה דווקא כשהיא ירוקה - בריא יותר או פחות - בדנמרק, לדוגמא, שם אוכלים בננה על לחם, כשמתחילות להופיע נקודות שחורות על קליפת הבננה - רוב הדנים כבר לא יגעו בה - למרות שזה בדיוק הזמן בו הבננה נמצאת ברמת בשלות הכי טובה.



אודות לילך נהרי ND | נטורופתית מוסמכת

מטפלת בקליניקה פרטית מזה כ-20 שנים. מתמחה בטיפול בדרכי עיכול עליונות, תסמונת מטבולית, הורמונלי ועוד. בוגרת בית הספר לרפואה משלימה קמפוס תל אביב בנטורופתיה. הרבליסטית מוסמכת [טיפול בצמחי מרפא] וכן מוסמכת בביופידבק שלב ב' [ניהול והפחתת סטרס]. משך כ-10 שנים מרצה בכירה במכללת רידמן לרפואה משלימה וכן במגמת נטורופתיה בבית הספר לרפואה משלימה במכון וינגייט


לילך נהרי - נטורופתית מוסמכתלילך נהרי נטורופתית מומחית


אולי יעניין אותך גם..