האם אפרסמון טוב לבריאות ולגסטריטיס?

 

אפרסמון הוא פרי עתיק יומין אשר מקורו בסין - שם מגדלים אותו כבר אלפי שנים. אפרסמון מכיל כמויות גבוהות של ויטמין A - כמו שאר המזונות הכתומים - אולם זהו פרי בעייתי לאלו הסובלים מבעיות עיכול כגון עצירות ובמיוחד גסטריטיס-דלקת בקיבה. מדוע? מאחר וקליפת האפרסמון קשה במיוחד לעיכול ועלולה לגרום להגברת הגירוי בקיבה במצבים של גסטריטיס. ההמלצה היא לצרוך רק ללא קליפה וכן כאשר הפרי בשל לחלוטין. בצורה הזו הוא קל יותר לעיכול ואז ניתן ליהנות מתרומתו הבריאותית הגבוהה - פירוט בהמשך מדוע אפרסמון חשוב לראיה, ללב ולחיזוק חיסוני..


אבוקדו - עובדות ומידע בריאותי


מידע בריאותי כללי אודות אפרסמון והאם טוב למצבי גסטריטיס

איך אפשר ליהנות מאפרסמון אם יש גסטריטיס?

מצב של דלקת בקיבה - גסטריטיס מאופיין בגירוי גבוה של רירית הקיבה - במצב זה כל מזון קשה לעיכול מגביר את כמות החומציות בקיבה ומעלה את רמת הגירוי של רירית הקיבה - זו הסיבה המרכזית אותה יש לקחת בחשבון למי שסובל מבעיות עיכול כגון גסטריטיס אך גם עצירות, דוורטיקוליטיס, אולקוס ועוד. מצד שני, כן ניתן לאכול אפרסמון אך רק לאחר קילוף וכשהוא בשל במלואו - בשלות האפרסמון חשובה גם היא מאחר ובפרי לא בשל יש כמות גבוהה של רכיבים בעייתיים לעיכול וגם הם עלולים להגביר את רגישות הקיבה.


אפרסמון מצוין לראייה

כמו כל המזונות הכתומים גם אפרסמון עשיר מאוד בויטמין A - נוגד חימצון חשוב למערכת החיסון ולמערכת הראייה באופן ספציפי. למעשה אפרסמון אחד מכיל כמעט 1/3 מכמות ויטמין A המומלצת לצריכה למבוגר (ע"פ נתוני FAD). זו אחת הסיבות המרכזיות לצריכת אפרסמון כחלק מתפריט תזונתי מאוזן ובריא. בנוסך לויטמין A אפרסמון עשיר גם בוויטמין C וכן בסיבים תזונתיים - קראו עוד בהמשך מדוע הם חשובים לבריאות..


אפרסמון חשוב לחיזוק חיסוני

אפרסמון מכיל ריכוז גבוה של נוגדי חימצון כגון ויטמין A וויטמין C - ויטמינים אלו הם נוגדי חמצון אשר נלחמים ברדיקלים חופשיים - חומרים מזיקים לשלמות התאים בגוף - אכילת אפרסמון בשל אח בים עשויה לספק תמיכה מצויינת למערכת החיסון - במיוחד מאחר וזהו פרי חורפי - תקופה בה חיזוק מערכת החיסון חשובה במיוחד. האפרסמון הוא פרי מתוק והוא אידאלי לילדים ומבוגרים כחטיף בריאותי טעים.