אזופגיטיס | סיפור הצלחה טיפולי

 

תיאור מקרה של מטופל בקליניקה אשר הצליח להבריא


אבחנות:
אזופגיטיס

רקע אודות המטופל:
נורית, בת 58, עובדת הייטק, עובדת מול מחשב כל היום - נהנית בעבודה אבל כבר עייפה ורוצה לצאת לפנסיה, עברה משבר אישי גדול לפני כמה שנים

תלונות עיקריות:
אזופגיטיס - התחיל להתבטא לפני שנה. יום אחד אחרי שתיית מים הרגישה כאב ותחושה של משהו תקוע באזור בטן עליונה. הכאב היה רב והרגישה שלא יכולה לנשום עמוק. זה קרה כמה פעמים מאז. בנוסף, ברקע, יש לפעמים צרבות שורפות, בעיקר אחרי אכילת מאכלים מסוימים כגון בננה, שום, בורקס ורוטב עגבניות. כמו כן מרגישה גזים בבטן, רוצה לשחרר גרפסים ללא הצלחה. זה תורם לתחושת התקיעות והכאב באזור בטן עליונה. לפני שבועיים עשתה גסטרוסקופיה ונמצאה דלקת בוושט, אזופגיטיס. הומלץ לה לקחת תרופות מורידי חומצה אך היא לא מעוניינת. היא הגיעה לטיפול הנטורופתי על מנת לפתור את הבעיה ללא תרופות. כרגע מרגישה לחץ בבטן עליונה ותחושה של שריפה שעולה באזור הבטן למעלה.

אזופגיטיס, דלקת בוושט, נובעת משילוב של חוסר איזון של חומצות הקיבה וחולשה של השריר הטבעתי בין הוושט לקיבה. כתוצאה מכך חומצת הקיבה עולה מהקיבה לוושט ושורפת את ריריות הוושט, גורמת לגירוי ולדלקת. ישנם כמה גורמים המשפיעים על מצב זה. לתזונה תפקיד משמעותי להחלשת השריר הטבעתי ומערכת העיכול בכלל. מזונות שומניים וחומציים מאוד לדוגמא מונעים מהשריר הטבעתי לתפקד בצורה אופטימלית כך שתכולת הקיבה חוזרת לוושט וגורמת לכאב ולצריבה. בנוסף, מתח ולחץ גורמים לחולשה של מערכת העיכול. מצב של מתח כרוני מונע מהפרשה תקינה של חומצת הקיבה ומוריד את יכולת העיכול והספיגה של המזון.

בנוסף ברקע:
נורית אישה בריאה. משקלה תקין ובבדיקות דם אין ממצאים חריגים, למעט חסר של שנים בפריטין. הפריטין הוא מאגר הברזל בגוף ורמה נמוכה שלו יכולה לנבא התפתחות של אנמיה על רקע חסר ברזל. הסיבה לחסר ברזל יכולה להיות עקב תזונה לקויה או עקב ספיגה לקויה. המצב הנוכחי של מערכת העיכול של נורית מעיד על חולשה גדולה וחוסר איזון במערכת העיכול שיכול להסביר את החסרים התזונתיים שקיימים אצלה עקב ספיגה לקויה.


הטיפול הנטורופתי באזופגיטיס

לאחר התשאול נבנתה לנורית תכנית טיפול אשר כללה תכנית תזונתית מפורטת ופורמולת צמחי מרפא. התכנית התזונתית התמקדה בתזונה אנטי דלקתית עם דגש על תזונה קלה לעיכול. במצב של אזופגיטיס יש להזהר עם מזונות סיביים מידי שיכולים לגרות את ריריות הוושט. לכן מומלצים מזונות עם סיבים מסיסים בעיקר שלא מגרים את ריריות הוושט ויוצרים הגנה וריפוי לתאי הוושט. במסגרת ההנחיות התזונתיות הומלצו ירקות ספציפים קלים לעיכול בעלי מרכיבים שעוזרים לחידוש ריריות הוושט עם דגש על מזון שנספג בקלות על מנת לדאוג שלא יהיו חסרים תזונתיים.
מטרת פורמולת צמחי המרפא היתה לאזן את החומציות בקיבה, לשקם את ריריות הוושט ולרפא את הדלקת בוושט. ישנם צמחי מרפא בעלי פעילות אנטי דלקתית שעוזרת לשיקום וריפוי לכיבים וריריות מגורות. צמחים אלו מרפאים את הריריות המודלקות וגורמים להקלה מהירה של הסמפטומים, כולל תחושת תקיעות וכאב. חליטה מתאימה של צמחי מרפא מסככת את הריריות הוושט, מרפדת אותם ומרפא אותם.


תוצאות הטיפול הנטורופתי באזופגיטיס

לאחר כשבועיים החלה להרגיש נורית הקלה משמעותית בתחושות השריפה והתקיעות. לאחר חודש כל הסימפטומים שהרגישה נעלמו לחלוטין - תחושת התקיעות, הצרבות, השריפה - נעלמו לחלוטין. נורית הרגישה שחזרה לעצמה. היא המשיכה להתמיד עם התזונה וצמחי המרפא ולמדה להכיר מה נכון לגופה.




אודות לילך נהרי ND | נטורופתית מוסמכת

מטפלת בקליניקה פרטית מזה כ-20 שנים. מתמחה בטיפול בדרכי עיכול עליונות, תסמונת מטבולית, הורמונלי ועוד. בוגרת בית הספר לרפואה משלימה קמפוס תל אביב בנטורופתיה. הרבליסטית מוסמכת [טיפול בצמחי מרפא] וכן מוסמכת בביופידבק שלב ב' [ניהול והפחתת סטרס]. משך כ-10 שנים מרצה בכירה במכללת רידמן לרפואה משלימה וכן במגמת נטורופתיה בבית הספר לרפואה משלימה במכון וינגייט


לילך נהרי - נטורופתית מוסמכתלילך נהרי נטורופתית מומחית


אולי יעניין אותך גם..