אורז בסמתי עם אפונה - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
האורז משמש מקור טוב לאזפקת ויטמיני B היכולים לסייע באיזון מערכת העצבים - הרגעה, הפחתת מתח ולחץ, שיפור מצב רוח ועוד. הבצל והשום מוכרים בשל יכולתם האנטיביוטית אשר יכולה לסייע לחיזוק חיסוני וכן להתמודדות טובה יותר עם מחלות חורף נפוצות כגון שפעת, התקררות, נזלת וליחה, דלקות גרון, סינוסיטיס ועוד.

רכיבים:
2 כוסות + 2 כפות מרק צח מירקות‏
חצי בצל קטן קצוץ דק
שן שום כתושה
חצי כפית ריחן מיובש
כוס אורז בסמתי
כפית מלח ים
חצי כפית פלפל שחור טחון טרי
‏250 גרם אפונה ירוקה קפואה

אופן ההכנה:
מחממים את 2 כפות המרק בסיר גדול. מוסיפים בצל, שום וריחן. מבשלים במשך 2 דקות, מעל להבה נמוכה. מוסיפים ‏‏2 כוסות מרק, אורז, מלח ופלפל. מכסים ומבשלים מעל להבה נמוכה במשך 20 דקות. מוסיפים את האפונה ומבשלים ‏במשך 5 דקות נוספות, או עד שהאפונה מבושלת.