סלניום - Selenium | מינרל - מידע מפורט

 

לסלניום שתי נגזרות: ‏Selenium, L-Selenium-thionin‏.‏ אחד היסודות קורט הנחקרים ביותר בעשור האחרון.‏


פעילות עיקרית של סלניום

•‏ פעילות אנטי אוקסידנטית עד כדי אנטי-קרצינוגני - משתמשים בו לטיפול אנטי סרטני. זקוק ‏לוויטמין ‏E‏ על מנת להעצים את הפעילות שלו. יש ביניהם פעילות סינרגיסטית המעצימה ‏בצורה משמעותית את הפעילות האנטי אוקסידנטית שלהם.‏
•‏ יש לו חשיבות מכרעת במטבוליזם של ‏DNA‏ - מתקן רצפים של ‏DNA‏.

תפקידי סלניום

•‏‏ הגנה מפני מחלת הסרטן.‏
•‏ ישנם מחקרים מדהימים על מחלות זיקנה: ניוון הגוף/‏DNA‏, מחלות לב, סרטן, דלקות ‏פרקים.‏
•‏ יעיל מאוד בטיפול ב – ‏HIV‏.‏
•‏‏ חיוני לתיקון ‏DNA‏.‏
‏•‏‏ חיזור מערכת החיסון
‏•‏‏ משפר תפקוד כבד – משמש מרכיב בגלוטטיון פרהאוקסידז.‏
‏•‏ אנטי אוקסידנט לליפידים.‏
‏•‏‏ שומר על בריאות העור והשיער.‏
‏•‏‏ מגן על ממברנות תאים.‏
•‏ מגן מפני מחלות לב.‏
•‏‏ מעכב תהליכי הזדקנות.‏
•‏ מנטרל רעלים – אתנול, עישון ושומנים מחומצנים.‏
•‏‏ משפר את האונות והדחף המיני בגברים.‏


חסר בסלניום

אכילה מוגברת של מזונות מעובדים/אדמה דלה.‏


מקורות במזון לסלניום

רמת הסלניום בצומח תלויה בקרקע (הכי טוב בקנדה).‏ דג טונה (מקור מצוין), בצל יבש, נבט חיטה, סובין חיטה, עגבניות, ברוקולי, אגוזי ברזיל (כמות ‏גבוהה), אצות, כבד, מולסה, דגנים מלאים, אלפלפה, קמומיל, שומר, ג'ינסנג, גדילן מצוי.‏


רעילות

במינון של 1 מ"ג - השחרת ציפורניים בידיים, ריח חריף של שום מהגוף ומהפה.‏

 


התוכן בדף זה משמש לצרכי מידע בלבד והוא אינו משמש כעיצה רפואית או תחליף להתייעצות/טיפול עם מומחה/רופא. נשים בהריון, מניקות, אנשים הסובלים ממחלות כרוניות ו/או הנוטלים תרופות יש להיוועץ ברופא או בעל מקצוע בטרם צריכה/שימוש.