מרק גספצ'ו • טיפול בכבד שומני • מתכון בריאות

 

מתכון בריאות זה מכיל ירקות כגון בצל, מלפפון, שום, ועגבניות אשר כולם עשירים בוויטמינים ונוגדי חימצון חזקים. רכיבים אלו חשובים לסיוע ותמיכה בפעילות כבד תקינה ובכך עשויים לסייע לטיפול במצבי כבד שומני. רכיבים במרק זה טובים, כמו כן, גם לזירוז תהליכי ניקוי רעלים מהכבד ובכך סיוע משמעותי להפחתת העומס המטבולי על הכבד השומני. קראו בפירוט בהמשך כיצד כל סוג מזון מסייע לטיפול נטורופתי טבעי ותמיכה בכבד.


רכיבים:
150  קוסקוס מלא
קילו עגבניות חתוכות לקוביות
2-3 מלפפונים ללא הקליפה פרוסות דקות
מיץ מסונן מ-5 עגבניות גדולות
בצל סגול קטן קצוץ דק מאוד
2-3 שיני שום כתושות
חופן פטרוזיליה קצוצה קטן
רבע כוס חומץ בן יין
רבע כוס שמן זית
מיץ מלימון אחד
פלפל אדום חריף קטן ללא הגרעינים חתוך לרצועות
מלח ופלפל שחור לפי הטעם


אופן ההכנה:
לבשל את הקוסקוס המלא לפי הנחיות היצרן. לתבל במעט פלפל שחור ופטרוזיליה. לחלוט את העגבניות במשך כדקה, לקלוף ולהוציא את הזרעים. להכניס את העגבניות יחד עם שאר החומרים (למעט הפטרוזיליה) למעבד מזון עד לקבלת מרקם חלק ואחיד. מעבירים לצינון במקרר בקופסא אטומה. להגשה - מוזגים את מרק העגבניות לקעריות, מוסיפים כף או שתיים של קוסקוס למרכז ומעטרים עם מעט פטרוזיליה קצוצה.


טיפול טבעי לכבד שומניטיפול נטורופתי לכבד שומני


איזה אוכל מתאים לכבד שומני


כבד שומני מאופיין בהצטברות גבוהה של שומנים בתאי הכבד. לרוב מעל כ-10% שומן ממשקל הכבד עצמו. ישנן דרגות שונות של כבד שומני והיכולת לספק טיפול יעיל מצריך התאמה ספציפית לכל סוג של כבד שומני. אולם אנו יודעים היום כי ניתן לרפא כבד שומני בצורה מלאה בדרגות הראשונות שלו. הטיפול המשמעותי והמרכזי ביותר הוא תזונה נכונה. תכנית הטיפול בקליניקה לכבד שומני מתבססת על שלושה היבטים: תזונה נכונה, צמחי מרפא והפחתת סטרס. שילוב זה מסייע להגביר את סיכויי ההחלמה בצורה משמעותית. אולם אין חולקים כי לתזונה יש תפקיד מרכזי בריפוי כבד שומני. מתכון מרק הגספצ'ו משלב מספר סוגי מזון העשירים במיוחד בנוגדי חימצון חזקים - נוגדי חימצון אלו מסייעים למלחמה ברדיקלים חופשיים -חומרים אשר פגועים בשלמות התאים. צריכת כמויות גבוהות של נוגדי חמצון דרך המזון מסייעת לכבד לתפקד בצורה טובה יותר ובכך תורמת לתהליך ההחלמה שלו.


מרק בריאות לטיפול בכבד שומני


נוגדי חמצון לטיפול בכבד שומני


במתכון זה ישנם מספר מזונות העשירים בנוגדי חמצון חזקים. להלן סקירה קצרה על כל סוג מזון ותרומתו הבריאותית לטיפול בכבד שומני:

עגבנייה - עשירה בלייקופן
לייקופן הוא למעשה פיגמנט צבע אדום המצוי במזונות אדומים רבים וכן בעגבנייה. הלייקופן שייך למשפחת הקרדנואיטים שהם נוגדי חימצון חזקים ביותר. נוגדי חימצון אלו מסיסים בשומן ולכן בישול לא מזיק או מפחית מערכם - בניגוד לנוגדי חמצון אחרים.

שום - עשיר באליצין
השום נחשב כאנטיביוטיקה של הטבע - הוא מכיל רכיבים שונים המסייעים לניקוי רעלים מוגבר מהגוף ובכך תומך בטיפול לכבד שומני. השום מכיל חומר פעיל בשם אליצין - זהו החומר המעניק לשום את הריח והחריפות האופיינית לו. לשום מיוחסים מספר רב של יתרונות בריאותיים והוא ידוע ביכולת החיטוי שלו, תרומתו לעיכול, ניקוי רעלים מהכבד ועוד.

בצל סגול - עשיר בגופרית
הבצל מכיל גם הוא כמויות גבוהות של מינרלים ונוגדי חימצון. הוא מוכר ביכולתו הטבעית לסייע לחיזוק מערכת החיסון. לבצל יכולת אנטי דלקתית טובה ולכן הוא מתאים לטיפול בכבד שומני במטרה לסייע בהורדת רמת הדלקתיות במיוחד בשלבים יותר מתקדמים של הכבד השומני. הבצל טוב לפינוי רעלים מהכבד ובכך תורם להפחתת עומס מטאבולי על הכבד ומסייע לשיפור התפקוד הכללי שלו.


אודות לילך נהרי ND | נטורופתית מוסמכת

מטפלת בקליניקה פרטית מזה כ-20 שנים. מתמחה בטיפול בדרכי עיכול עליונות, תסמונת מטבולית, הורמונלי ועוד. בוגרת בית הספר לרפואה משלימה קמפוס תל אביב בנטורופתיה. הרבליסטית מוסמכת [טיפול בצמחי מרפא] וכן מוסמכת בביופידבק שלב ב' [ניהול והפחתת סטרס]. משך כ-10 שנים מרצה בכירה במכללת רידמן לרפואה משלימה וכן במגמת נטורופתיה בבית הספר לרפואה משלימה במכון וינגייט


לילך נהרי - נטורופתית מוסמכתלילך נהרי נטורופתית מומחית


אולי יעניין אותך גם..