טאורין - חומצת אמינו | מידע מפורט

 

חומצה אמינית זו מכילה גופרית. היא נמצאת בריכוז גבוה בחלבון מן החי. טאורין נמצאת בשריר הלב, תאי הדם הלבנים, שרירי השלד ומערכת העצבים המרכזית. היא מהווה חומצה אמינית חשובה ליתר חומצות האמינו בגוף, נחוצה לעיכול שומנים, ויטמינים מסיסי שומן ושימור על רמות כולסטרול. שימושים רפואיים: טרשת עורקים, בצקות, בעיות בלב, לחץ דם גבוה, היפראקטיביות, חרדות, ירידה בתפקוד מוחי, סרטן שד, תסמונת דאון והיפוגליקמיה. טאורין נחוצה לשמירה על איזון מינרלים: סודיום, פוטסיום, קלציום ומגנזיום. אחד התפקידים הכי קריטיים של טאורין הוא מניעת אובדן פוטסיום (אשלגן) בשריר הלב. חומצה אמינית זו הינה מרכיב חשוב בהיווצרות המוח אצל העובר. בהתקפי אפילפסיה יש ירידה משמעותית ברמות הטאורין במוקד האפילפסי. מקשרים חסר בטאורין עם חסר באבץ. ביחד הם משמרים את תפקוד הראייה. בחסר של שניהם יהיו בעיות של טשטוש ראייה. ישנם אנשים שסובלים מהפרשה מוגברת של טאורין בשתן בגלל בעיות מטבוליות שונות. הבעיות יכולות להיות מכול מיני סיבות: צמיחה ושגשוג של קנדידה, בעיות מעיים, סטרס נפשי ופיזי, חסר באבץ, צריכה מוגברת של אלכוהול, סכרת. מקורות במזון: ביצים, דגים, בשר, חלב. נמצא מעט במזון מן הצומח. חומצה זו אינה חיונית. ניתן לסנטזה מציסטאין בכבד שמגיע ממטיונין כל עוד יש נוכחות מספקת של B6.


סיווג חומצות האמינו לפי מידת חיוניותן בגוף

חומצות אמינו חיוניות 
חומצות אמינו לא חיוניות
איזולאוצין
לאוצין
ולין
ליזין
תראונין
מתיונין
פנילאלנין
טריפטופן
היסטידין
אלנין
חומצה אספרטית
אספאראגין
חומצה גלוטמית
גלוטמין
פרולין
ציסטאין
ארגינין
טירוזין
סרין
גליצין
טאורין
קרניטין
גלוטטיון
אורניטין
ציטרולין

 


אודות לילך נהרי ND | נטורופתית מוסמכת

מטפלת בקליניקה פרטית מזה כ-20 שנים. מתמחה בטיפול בדרכי עיכול עליונות, תסמונת מטבולית, הורמונלי ועוד. בוגרת בית הספר לרפואה משלימה קמפוס תל אביב בנטורופתיה. הרבליסטית מוסמכת [טיפול בצמחי מרפא] וכן מוסמכת בביופידבק שלב ב' [ניהול והפחתת סטרס]. משך כ-10 שנים מרצה בכירה במכללת רידמן לרפואה משלימה וכן במגמת נטורופתיה בבית הספר לרפואה משלימה במכון וינגייט


לילך נהרי - נטורופתית מוסמכתלילך נהרי נטורופתית מומחית


אולי יעניין אותך גם..




התוכן בדף זה משמש לצרכי מידע בלבד והוא אינו משמש כעיצה רפואית או תחליף להתייעצות/טיפול עם מומחה/רופא. נשים בהריון, מניקות, אנשים הסובלים ממחלות כרוניות ו/או הנוטלים תרופות יש להיוועץ ברופא או בעל מקצוע בטרם צריכה/שימוש.