מרק אפונה וקארי - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
שום ובצל מכילים נוגדי חימצון חזקים במיוחד והם ידועים כאנטיביוטיקה של הטבע. הם מסייעים לחיזוק מערכת החיסון וטובים לסיוע במלחמה במחלות חורף נפוצות. גם הכורכום נחשב לאחד המזונות הבריאים בעיקר בשל יכולתו האנטי דלקתית וריבוי נוגדי החימצון אשר יחדיו נמצאו כמסייעים במניעת התפתחות גידולים סרטניים, חיזוק חיסוני, פעילות נוגדת דלקת ועוד.

רכיבים:
9 כוסות מרק צח מירקות‏
‏2 כוסות אפונה צהובה יבשה‏
כוס בצל מגורר או טחון
‏2 שיני שום כתושות ‏
כפית אבקת קארי
חצי כפית כורכום
כף גרגירי פלפל שחור
‏12 ניצני ציפורן‏
עלה דפנה
כפית זרעוני חרדל
חצי כוס יוגורט 0% שומן‏
‏2 כפות מיץ לימון‏
פלפל שחור טחון
מעט מלח טבעי
תוספת יוגורט לעיטור ‏
קרוטונים בטעם שום
כוסברה קצוצה לעיטור

אופן ההכנה:
מרק הודי, שהופך את האפונה היבשה המשעממת למעדן אמיתי. יוצקים לסיר גדול את המרק. מוסיפים שעועית, בצל, שום, קארי וכורכום. צוררים ‏גרגירי פלפל, ציפורן, עלה דפנה וזרעוני חרדל בפיסת כותנה וקושרים היטב. ‏מוסיפים לסיר ומביאים לרתיחה. מנמיכים את הלהבה, מכסים ומבשלים במשך ‏שעה, רק עד שהאפונה מתרככת. מוציאים את שקיק התבלינים, סוחטים את ‏הנוזלים וזורקים. מצננים מעט את המרק ומערבלים לתערובת חלקה בממחה או במעבד מזון. ‏מחזירים את המרק לסיר. לפני ההגשה מחממים היטב, ובוחשים פנימה את ‏היוגורט ואת מיץ הלימון. טועמים ומתבלים במלח ובפלפל. מחלקים לקעריות ‏מרק ומעטרים כל מנה בנטף יוגורט, בקרוטונים ובכוסברה קצוצה.‏ נשמר במקרר יומיים. נשמר בהקפאה עד חודשיים.‏‏