תזונה ותוספי תזונה לתקופת ההריון



הריון אינו הזמן המתאים לדיאטות הרזייה קיצונית. בהריון הכלל החשוב ביותר הוא לאכול בשביל שניים מבחינת איכותית ולא מבחינה כמותית! הגוף צורך בין 200 ל300 קלוריות נוספות ליום במהלך ההריון, בתחילת ההריון הדגש צריך להיות על האיכות של המזון וככל שגיל ההריון מתקדם צריך להוסיף קלוריות לתזונה. העלייה במשקל משתנה מאחת לשנייה אבל באופן כללי הממוצע הוא בין 9 ל12 ק"ג, קצב העלייה במשקל לא כל כך משמעותי כל עוד בדיקות הדם והשתן תקינות.


תזונה ותוספי תזונה לתקופת ההריון

חלבון
אשה הרה אמורה לצרוך פי 2 חלבון פר ק"ג משקל לעומת אשה שאיננה הרה. בין 75 ל100 גר' ליום! ככל שההריון מתקדם יותר צריך להתקרב יותר ל100 גר' ליום! ההריון הוא תהליך הבניה הכי משמעותי שיש בחיים ובלעדי החלבון הוא לא יוכל לקרות בצורה התקינה ביותר. חשוב שהחלבון יהיה מלא: בשר, עופות, דגים, ביצים, קטניה+ דגן. מוצרי חלב.

סידן
הגוף צורך פי 50% יותר מהרגיל, במיוחד בשלושה חודשים אחרונים, וכן הגוף סופג יותר סידן בזמן ההריון. הכמות הנדרשת היא 1000-1400 מ"ג ליום! כמות שקשה מאוד לצרוך מהמזון, בערך 400 גר' שקדים ליום! או 200 גר' טחינה גולמית. עדיף להשלים בתוסף. צריך לראות כמה האשה צורכת בתזונה ולחשב כמה היא עוד צריכה ולפי זה לקבוע את המינון של הכדורים ביום. רוב הנשים צריכות לפחות 2 כדורים ביום. צריכה מספקת של סידן בזמן ההריון מונעת נזקים עתידיים לשיניים ולעצמות.

חומצה פולית
חשובה בתחילת ההריון וכן בתור תזונה לאשה שרוצה להיכנס להריון, על מנת למנוע מומים מולדים ולבניית מערכת העצבים של העובר. אבל יש לה חשיבות מרובה גם במהלך כל ההריון, לבניית תאי הדם של העובר ושל האמא. מינון מומלץ בזמן הריון- 800 גר'.

ברזל
פי 2 לעומת אשה שאינה הרה. 100 מ"ג ליום, שוב קשה מאוד רק מאוכל, 500 גר' חילבה, 1000 גר' סובין חיטה, 4 כפות טחינה מלאה גולמית. ועדיף לקחת מולטי, אצל הרבה נשים זה לא מספיק וצריך לקחת תוסף ברזל בנפרד. מומלץ ברזל עדין ולשחק עם המינונים עד שמוצאים מה לא עושה תופעות לוואי במערכת העיכול. אחוזי הספיגה בזמן הריון נעים בין10 ל20 %. שיפור ספיגה- ויטמין C וסביבה חומצית,ולא ביחד עם: קפה, קולה, חלב וסביבה בסיסית.

ויטמין C
חשוב לא לתת יותר מדי, כי המערכות לא צפויות ואי אפשר לדעת כמה הגוף יעכל. מינון של 500 מ"ג במצב רגיל, ועד 1000 מ"ג במצבי חולי סביר בהחלט. ברוב המולטי לנשים הרות לא מגיעים ל100 מ"ג גם אם לוקחים 4 כדורים ולכן חשוב להוסיף גם מהאוכל .

אבץ
הגוף צורך יותר מהרגיל ומשתמש בו לבניה של החומר התורשתי בתאים. בד"כ נשים שצורכות תזונה עתירת ברזל מקבלות גם מספיק אבץ מהתזונה.

B קומפלקס
עולה בזמן ההריון הצריכה שלוB12באופן דומה לסיבות של חומצה פולית, בגלל ההקשר למערכת העצבים ובגלל העלייה בנפח הדם. בתזונה עתירת ברזל ממקור מהחי בד"כ לא יהיה חוסר, רק אם ידוע על חוסר יש צורך בכדור.את שאר הB הגוף צריך בכמות מעט גבוהה מהרגיל, אבל הכמות במולטי היא הכמות הרגילה כי הוא מיועד לכל שלבי ההריון ולהנקה. B6- מוריד עוצמה של בחילות אבל יש להוריד בהדרגה מינון ולא להשתמש אחרי חודש רביעי כדי לא לפגוע במנגנון של הפרולקטין ובהפרשת החלב.

מים
לשתיית מים חשיבות רבה בזמן הריון, הן בגלל מי השפיר ומניעת מחסור בהם והן כדי לא להגיע לצירים מוקדמים הנגרמים עקב התייבשות, ומניעת כאבי ראש, סחרחורות התעלפויות וכו...


לילך נהרי-נטורופתית מומחית