תבשיל עדשים עם ארטישוק ירושלמי - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
הארטישוק הירושלמי הוא ירק שמקורו באמריקה. בגלל שהוא דל פחמימות ועשיר בסיבים הוא מקנה תחושת שובע לאורך זמן. כמו כן הארטישוק הירושלמי עשיר בברזל, ויטמין B1 ו-B3 . בשילוב עם העדשים מנה זו מאוד מומלצים למצבי בריאות כגון: סוכרת סוג 2, עודף כולסטרול, עודף משקל, גאוט, ניקוי רעלים, כבד שומני, יתר לחץ דם ועוד.

רכיבים:
5-6 ארטישוק ירושלמי חתוך לפרוסות
2 כפות שמן
1 כוס עדשים ירוקות
1 כוס מים
מלח פלפל לפי הטעם

אופן ההכנה:
לשים את הארטישוק עם השמן בסיר ולאדות מספר דקות, לערבב מדי פעם. לשטוף היטב את העדשים ולהוסיף לסיר, עם המים והתבלינים, להביא לרתיחה אח"כ להנמיך האש ולבשל עד שהעדשים רכות. להוסיף מים תוך כדי בישול, אם יש צורך.