תבשיל כוסמת - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
הכוסמת הינה דגן מלא שמקורו ממזרח אירופה. דגן זה הוא מקור מצוין לויטמיני B, חלבון צמחי וסיבים תזונתיים. בנוסף, הכוסמת מכילה פיטוכימיקל בשם רוטין שמחזק כלי דם. תבשיל זה מומלץ לבעיות בריאותיות כגון: חרדה, דיכאון, נדודי שינה, מחלות לב וכלי דם, סוכרת סוג 2, השמנה, כולסטרול גבוה ועוד.


רכיבים:
2 כוסות בצל קצוץ‏
חצי כוס יין לבן
כפית קורנית מיובשת
כפית זרעוני סלרי
חצי כפית סוכר
חצי כפית קינמון טחון
כוס כוסמת
חלבון ביצה
‏2 וחצי כוסות מים רותחים


אופן ההכנה:
מחממים מחבת גדולה עם ציפוי אל- דבק ומאדים את הבצל ביין הלבן במשך ‏5 דקות. מוסיפים קורנית, זרעוני סלרי, סוכר וקינמון. מערבבים היטב ומעבירים לקערה בינונית. שומרים בצד. ‏בקערה שנייה מערבבים את הכוסמת עם חלבון הביצה. מערבבים היטב, כדי לצפות את גרעיני הכוסמת. מעבירים את ‏הכוסמת למחבת גדולה ועמוקה עם ציפוי אל- דבק ומערבבים מעל להבה בינונית עד שגרעיני הכוסמת יבשים ושחומים.‏ מוסיפים מים רותחים ואת תערובת הבצל. מנמיכים את הלהבה, מכסים ומבשלים במשך 12-15 דקות. מגישים חם.‏