תבשיל אורז וגריסי פנינה - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
שעורה הינו דגן הנמכר בחנויות תחת השם גריסים. הגריסים הינם מקור נהדר לפחמימות מורכבות. הם עשירים בכרום, מתעכלים לאט ובכך מעלים את רמות הסוכר בדם בצורה מתונה, מה שהופך אותם לאופטימלים לחולי סכרת. גריסים, או שעורה, מומלצים במצבי חולי רבים כגון: סוכרת סוג 2, יתר לחץ דם, עודף כולסטרול, מחלות לב וכלי דם, עודף משקל, טריגליצרידים גבוהים ועוד.

רכיבים:
2 כוס שעורה
1/2 כוס אורז מלא
1/2 כוס אורז לבן
3 כוסות מים
מלח לתיבול

אופן ההכנה:
לשים בסיר את האורז, את השעורה, את המים ואת המלח, להביא לרתיחה.
להנמיך את האש ולבשל כשהסיר מכוסה כשעה.
בתום הבישול להסיר מהאש ולהשהות כ – 15 דקות בצד כשהסיר סגור.

הערה: קצת ג'ינג'ר קצוץ היטב ישביח את טעמו של התבשיל. ניתן להוסיף לפני ההגשה או הבישול.